Bukefalos 28 år!

island !!! kunde man tro....

Sv: island !!! kunde man tro....

Det är väl som med kalvkött? Det är inte mängden man är ute efter utan kvalitén på just fölkött, gissar jag?
 
Sv: island !!! kunde man tro....

Knapplån
Det är ju så att fölen slaktas i nov-jan, då de annars skulle blivit avvanda och har ju då växt till sig ganska rejält och det blir ganska många måltider på ett föl....De gårdar som har hästköttsproduktion har oftast enorma hagmarker och har dessutom ofta tex mjölkproduktion och utnyttjar det hö som inte är tillräckligt bra för högproducerande mjölkkor till att fodra stona med om vintern, men de går som sagt på jättebeten större delen av året, personligen äter jag hellre kött av ett djur som mått bra under sitt (kanske korta) liv och inte fått i sig onyttiga saker än ett djur som varit instängt och proppats i produkter som gör att de ska växa fortare.
Det är ju också ett sätt att uttnyttja resurserna som bäst. Det finns inte heller någon marknad för alla de hästar som finns på Island. Varken inom landet eller för export.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 695
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Det kanske inte är så många som vill läsa om mig men ifall nån vill veta vad som händer så tänkte jag bara skriva lite om några o lika...
2
Svar
26
· Visningar
2 425
Senast: svea
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 842
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp