Islandshingst!

Om du vill ha en hingst med färg OCH gång så tipsar jag om Randver. Fin skäck med bra gångarter och trevligt lynne.

Han har varit i Norrköping i sommar, han bor i Östersund.

Kolla på hans hemsida, randver.nu

Sirr
 
Japp Randver ät ju rätt trevlig och as läcker att se på, har dreglat hela sommaren :love:

Kan du PM:a Mej hemsidan där Gràsteinn, fanns med, Skulle va kul att titta :)
 
Randver är ju rätt ny importerad!
Det är ju klokare om Bimbo tar en svenskfödd eller en som varit i Sverige ett bra tag!
 
Jarl frá Budardal är en otroligt läcker häst som dessutom nedärver sitt goda lynne och fantastiskt fin trav, om du vill ha fler tips :)
 
tror förresten att det kan vara bra att nämna var de står ;)
Jarl står väl fortfarande på M-hof eller?
 
Fakur är själv väldigt trevlig i lynnet har jag hört. Valackar och hingstar efter honom får ofta också trevliga lynnen, men ston kan bli ganska så hispiga/tittiga av sig och inget för nybörjare på alla sätt och vis...

Atli fra Sydra-Skördugili har jag däremot bara hört om avkommor med trevliga lynnen efter. Han är väl dessutom så eksemsäker man kan bli efter så många år i Sverige (till skillnad från mer nyimporterade "moderna" hingstar). Fast han har ju den lite småtråkiga färgen svart förstås...

Det finns så himla många hingstar att välja på, det är svårt det där! Men tänk också på att du även måste välja hingsthållare i lika hög grad som hingst. För du vill väl inte lämna bort din ögonsten till vem som helst?
 
Ja, Randver är ju nyimporterad, kanske lämpligt att vänta något år.

Det finns så många fina hingstar i sverige nu så det är svårt att välja!
 
Fakur är själv väldigt trevlig i lynnet har jag hört. Valackar och hingstar efter honom får ofta också trevliga lynnen, men ston kan bli ganska så hispiga/tittiga av sig och inget för nybörjare på alla sätt och vis...

Vet inte om jag kan hålla med dej, Båbbe om det där men stona efter Fákur. Jag är ute hos lena varje dag och håller på med alla hennes hästar. Har inte träffat på som är hispig av sig.
Om hennes ston skulle va tittiga och hispiga så skulle dom ju inte gått som turhästar. :smirk:
 
Är nästan säker på att han var hemma hela sommaren i år, men däremot var han 2002 på Västeråsens islandshästar :)
 
Jarl har stått hos Peter Mesch i Kårsta (norr om Sthlm) en period i sommar vet jag. Ett par kompisar var och tittade på honom.
 
Det var inte så många annonser om Jarl, så jag tror inte att det var många som visste att han var i Stockholmsområdet. Tycker jag är synd. Är det inte han som har bukskäck anlagen?
 
Är det så att du har kollat på Randvers hemsida?

Då kan jag bara hålla med dig! Mums!

Sirr
 
Under avelsshowen på SM har jag för mig att de sa att Freydir var skimmel med blackanlag.

Fáfnir
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 951
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 171
Senast: TinyWiny
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
546
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp