Isolatorer för metallstolpar

Litenvit

Trådstartare
Har fått tillgång till ett större betesområde och gick runt och kikade på det.
Det visade sig att det redan finns stolp hela vägen runt, de sitter kanonbra, MEN det handlar om metallrör.
Inte smala som tramppinnar, utan rör med en diameter på 3-4 cm...

Finns det någon sorts isolatorer som man kan sätta fast på rör som dessa?

Det vore ju synd om jag inte kan använda mig av befintlig "stolp" bara för att det är metallrör. Köpa trästolp är ju inte billigt.

Några tips?
 
Sv: Isolatorer för metallstolpar

Har fått tillgång till ett större betesområde och gick runt och kikade på det.
Det visade sig att det redan finns stolp hela vägen runt, de sitter kanonbra, MEN det handlar om metallrör.
Inte smala som tramppinnar, utan rör med en diameter på 3-4 cm...

Finns det någon sorts isolatorer som man kan sätta fast på rör som dessa?

Det vore ju synd om jag inte kan använda mig av befintlig "stolp" bara för att det är metallrör. Köpa trästolp är ju inte billigt.

Några tips?


Jag har sett att det finns isolatorer med vanlig gänga (M eller UNC vet inte vilket) i änden. Så då kan man först borra i stolpen sen behöver du en gängtapp så du kan göra gängor i hålet. Sen kan du skruva i isolatorn. Hoppas du föörstår vad jag menar.

Det var länge sen jag såg det men jag har inte tittat efter det heller för jag har inte behövt dem helt enkelt. När jag letade så fanns det.
 
Sv: Isolatorer för metallstolpar

alla isolatorer ska väl fungera, såna som man ska skruva dit själv, köp bara skruv som har en sån ända att den drar in sig själv i stolpen, metallskruv eller plåtskruv eller va det nu kan heta.
 
Sv: Isolatorer för metallstolpar

Ska det bara vara tillfälligt så kanske det går att trä på bitar av vattenslang/polyetenslang som isolerar, och sen sätta fast elrep och den lilla biten vattenslang med bultband?
 
Sv: Isolatorer för metallstolpar

Tack allihopa för era tips!
Ska kolla det där med borrar/isolatorernas skruvar i första hand. annars skulle ju slangvarianten kunna vara en idé värd att prova.
 
Sv: Isolatorer för metallstolpar

Jag tyckte det var bökigt att göra gänga i varje hål, så istället så stoppade vi in ringisolatorn och fäste den med en svets-loppa. Det blev jättebra och dom sitter ordentligt fast :D
Nackdel förstås om man inte känner någon som har en svets :angel:
 

Liknande trådar

Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 592
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 232
Senast: __sofia__
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 005
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 049
Senast: giovanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp