Oj, nu vet jag inte riktigt vem jag ska svara, så många som skrivit
Som någon skrev, det är skönt att ha lite "semester" men nu har jag varit arbetslös en månad och håller på att bli galen. Är så rastlös och uttråkad och man får så mycket tid över att tänka. Min plan var ju att jobba hela november för att få den dubbla månadslönen, men tyvärr blev det ju inte så och jag har ingen som helst aning hur jag ska klara mig ekonomiskt. Vilket ger mig ännu mer ångest.
Någon frågade vad jag letade efter. Och tro det eller ej, men jag vet vad jag letar efter. Jag letar efter någon att dela mitt liv med, någon som inte utnyttjar mig för sex, någon som inte ljuger för mig. Någon som älskar mig för den jag är. DET letar jag efter. Och ett jobb som jag älskar.
Jag försökte skriva in mig på vårdcentralen idag för att få träffa en terapeut, men eftersom jag inte är folkbokförd än gick inte det. Jag vill bara prata med någon utomstående NU, jag vill inte vänta längre.
Sverige är underbart, för en månad eller så. Jag känner mig bara mer hemma i Österrike än här. I Sverige får jag alltid samma problem - jag är ful och klarar inte av att se mig i spegeln. Så starkt känner jag inte i Österrike, även om jag inte mått perfekt där heller.
Att välja en större stad i Sverige är inget alternativ. Stockholm tycker jag inte om och Göteborg eller Malmö skulle jag aldrig palla pga dialekterna (sorry alla som bor där

. Har testat bo utanför Göteborg och jag höll på att bli g-a-l-e-n.). Och eftersom jag till stor del flyttat hem pga min familj vore det dumt om jag flyttade till en annan del av Sverige.
Jag är en storstadsmänniska helt enkelt. Annars känner jag mig instängd.
Jag förstår ju språket i Österrike, tyskan har blivit otroligt mycket bättre bara de senaste två månaderna, tack vare min nyfunna vän. Vi har varit arbetskollegor sen i mars men först för några månader sedan började vi umgås på fritiden och herregud, det är som att se på mig själv - fast svarthårig. Vi är otroligt lika. Och det är tack vare henne och hennes fruktansvärt dåliga engelska som min tyska blivit så bra. Mitt ex är helt förvånad över hur bra jag behärskar språket nu och alla säger samma sak - "varför flyttar du härifrån nu när du pratar så bra tyska?!"