ja eller nej till säkerhetsväst

Sv: ja eller nej till säkerhetsväst

Jag har alltid ägt en väst men aldrig använt den förut.
Nu har jag alltid västen på istället... Vet inte riktigt varför den vändningen kom...
Antar att det var för att jag hittade en bra väst på halva priset pga "omodern färg"?
Jag ser på det som en billlig livsförsäkring.
Tror att det är en vanesak!! Jag tänker inte på den alls numera men innan fick jag panik(!) av att vara "fast i västen".

En väst som slår i bakvalvet måste ju vara dåligt tillpassad.
Det ska ju vara minst tre fingrar mellan nederkant och bakvalv. eller?

Västen har faktiskt hjälpt min ridning genom att jag tänker på att inte vika mig i sidan.

En av stalltjejerna fick åka in till akuten efter att ha fallit av och de informerade om att med en väl tillpassad och godkänd väst och hjälm undviker man 90% av skadorna vid olycka.

Nej jag använder inte väst.. jag har ramlat av varje gång jag haft den på mig så jag skippar den även om jag skulle behöva den ibland..

har alltid väst när jag rider ut eller hoppar, har ridit med väst sen min mamma ramlade av och bröt 6 revben och pungterade en lunga, :angel:

Jag använder säkerhetsväst när jag hoppar och när jag konditionstränar eller på uteritt då jag vet att det kommer bli endel busiga galopper :D

Jag tycker inte att det är några problem att rida med väst, jag är såpass van vid det.

Har i årincip alltid ridit med väst, ända sen jag var liten, så det är helt naturligt för mig.
Har en Racesafe och den sitter bra och är verkligen inte det minsta ivägen.
Har den när jag rider och tävlar dressyr också, innanför kavajen, och folk ser inte ens att den är där om man inte säger det. :D

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 444
Senast: ghost
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 919
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31