jaa!strasser!!

Sv: jaa!strasser!!

ja precis som coari sa.

vilket borde vara ganska enkelt att få fram, om man inte vill ha en onödig diskussion om barfotaverkare och deras tankesätt dömt av mig. provocerar du mig?

:P:P hihi..

förutom avlivning kan även evig hag/boxvila tilläggas

ja precis som coari sa.

vilket borde vara ganska enkelt att få fram, om man inte vill ha en onödig diskussion om barfotaverkare och deras tankesätt dömt av mig. provocerar du mig?

:P:P hihi..

förutom avlivning kan även evig hag/boxvila tilläggas

Que???? Fattar nada..... Provocerar?

Nej verkligen inte :) Tycker bara att man ska vara lite försiktig med att skylla allt på barfotaverkarna. Speciellt när det gäller hovarna fulla med hovsprickor vilket, vad jag vet, inte är deras "grej".

Snarare en del slarviga hovisars grej.......:angel:

Och diskussioner får man räkna med i ett diskussionsforum ;)

Que???? Fattar nada..... Provocerar?

Nej verkligen inte :) Tycker bara att man ska vara lite försiktig med att skylla allt på barfotaverkarna. Speciellt när det gäller hovarna fulla med hovsprickor vilket, vad jag vet, inte är deras "grej".

Snarare en del slarviga hovisars grej.......:angel:

Och diskussioner får man räkna med i ett diskussionsforum ;)

Kul, då så ska vi diskutera i denna tråd.

Om då läster tillbaka en bit så framgår det där att dessa sprickor inte fanns där så länge den blev skodd av en skicklig hovis.

Det står klart och tydligt att dessa sprickor började uppkomma så snart en "helgkursare" i ämnet barfota verkning tog över.

Så i det här fallet som gäller denna tråd så anser i alla fall jag att man ska skylla över hela skulden på barfotaverkaren.

För det är väl just det denna tråd handlar om??

Är du av en helt annan uppfattning???

Men snälla lilla vän - nu har du missuppfattat sakfrågan igen. ;) Hmmm.... händer väldigt ofta har jag märkt - fritidsnöje eller? ;)

Jag ifrågasätter inte alls att denna hästägare har ansvaret och gjort fel. Men oavsett vad jag tycker om Strasser så är det inte deras filosofi att verka så det kommer upp en massa hovsprickor.

Om vi bortser från att det handlar om Strasser (försööök Coari ;)) så vad jag reagerar på är att denna hästägare har efter en helgkurs bestämt sig för att själv klara hovvården utan uppbackning i början.

Ts började sitt inlägg med att klanka ner på Strasser som företeelse och att "dumförklara" alla som går deras kurs. Detta står givetvis Ts fritt att göra, men i det läget var mitt syfte att föra fram att det är hästägaren som är ansvarig för att inte ha följt rekommendationerna.

Så coari- jag vill också lägga skulden på hästägaren. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förslag på passande matskål?
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka