Jacson Jean Luc

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tufsen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 608
T

Tufsen

Har en Globus The Turner dressyrsadel m bomvidd 34, 17 tum. Har nu blivit erbjuden att köpa en hoppsadel av märket Jacson Jean Luc. Den ska tydligen också vara rak i bommen och x-vid ska tydligen motsvara en Globus 34 (har pratat med utprovare av dessa sadlar), men jag undrar om den passar HÖG manke? Hur är sitsen stor-liten? Den här är 17.5 tum. Jag undrar också om den ger en bra sits? Ska ha den till att rida i skogen med och hoppa små hinder då jag är dressyrryttare i 1:a hand.

Tacksam för snabba svar!

Sv: Jacson Jean Luc

Tycker inte den passar en hög manke. Men det beror ju på var på ryggen den hamnar på din häst, så prova den först så du ser om det är något för dig.
Sitsen är lite mindre än Globus dressyrmodeller, men har du 17" på dressyrsadeln borde 17,5" i hoppmodellen funka för dig utan problem.
Jag gillar inte Jacsons modeller överhuvudtaget, men hade jag behövt välja mellan hoppmodellerna hade jag faktiskt valt Celinen framför Jean Lucen... Mkt bekvämare och jag får en bättre sits i den.

jag har haft en jean luc och jag fick bakvikt i den. hade en extra wide men den var jättesmal. annars tyckte jag att den var bekväm att rida i.

Tack för era svar. Jag har hört att Celinen är lite mer svängd i bommen? Jag blev lite orolig över om manken blir för hög...

Någon som har sadeln till sin häst som kan berätta mer om passformen. Det är i 1:a hand manken jag är bekymrad över - gärna bilder på hästarna!

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en sadel som skulle tänkas passa på mitt fullblod. Han är rak i ryggen men ganska bred över själva ryggen. Inte så...
Svar
10
· Visningar
1 439
Senast: Farle
·
T
Utrustning Behöver massa tips på bra hoppsadlar som kan passa min häst. Han har nu en ny Globus dressyrsadel The Turner som har 34 bom. Bommen är...
Svar
2
· Visningar
1 116
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 092
Senast: caballus
·
Utrustning Någon som vill hjälpa mig med det? Köpte ny sadel (En Jacson Jean Luc) förra sommaren, fick hjälp med utprovning och den här sadeln var...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka