jämnställt i kattvärlden?

H

hautecouture

är det någon som vet hur det är med jämnställdheten i kattvärlden? blir så arg för det är så typiskt hemma hos mig. (har fyra katter, varav två kastrerade hanar och två honor).
när det gäller maten så är det alltid hanarna som kommer och hoppar på maten först. dom liksom bestämmer och äter först och sen vågar honorna sig fram för att äta upp resterna... ååhhh blir så arg att det ska vara så!
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 
Skulle just säga att det mest är honorna som tar för sig i de blandkattfamiljer jag känner till.
 
Katt-patriarkatet är i farten!
Krossa allt kattslem!

:rofl:

Smulan var en riktig liten biatch när hon levde. Enormt snobbig, och det var minsann inte vem som helst som fick kela med henne. När hon var ute kom hon bara till oss - främlingar tyckte hon inte om alls. Hon tyckte f.ö. inte om vänner till familjen heller. Och hon ägde hela bostadsområdet. :devil:

Snuttis är iofs. innekatt, men här äger han. Han är kelig och snäll, men väääldigt manipulativ och bestämd. Det är han som ska ha uppmärksamhet 100% av tiden, och får han den inte så tar han den. Titta på TV? Glöm det... Jag äger inte honom - han äger mig, och vi är hans tjänare.

Så det är väl 50/50 ;) men Snuttis är ärligare. Och gosigare. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
920
Senast: Bison
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 770
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
634
Senast: Nikan
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 700
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp