Jag behöver hjälp från er....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CaliforniaSwed
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 106
C

CaliforniaSwed

Nu räcker det! Jag köper minst 3 vinter täckor åt en av mina (döpt the termenator!). Innan ni börja...jag har provat allt vid väg av "no bite" och även Cayanne Pepper i mjöl smjört på täcken. Det fungera för ett till två dag och ibland inte alls. Han har tuggat och bitat på olika saker sen han kom ut från stoet och han är 6 år imorgon. Han har alltid lekat med allt möjligt i stallet och hagen. Han kan även spela "fetch" (hämta saker) som en hund. Eller han letar pinnar och ta de till kompisar och de kan leka drakamp med den för fler timmar. Han har bita andras täckar så att det ser ut som de har gått genom en fläckt. I år har vi flyttat bort de lägre rang hästar till en annan hage. Så han inte bite i(så mycket) på de som är högre rang. Han är "enormt" lekt fullt. Springer up till andra hästar när de sover bita de i rumpan och springer iväg och om de inte jagar honom så smygger han up för att prova bita de igen. Han kan även hålla andra i svansen och dra och försöker hänga kvar när dem vända snabbt.

Men nu imorse när det är -26 var han utan täcke. Och frös.

Ni som har köpt allt möjligt till täckar. Jag vill veta ett märke som är enormt slit stark och möligtvis med spänning på sidan (bogblad kanske). I år jag har köpt lite billigare för man vet att det kommer förstöras. Jag har tidigare känta att det är inte lönsamt att kasta bort två tusen på en täcke när man kan nästan köper 2-3 för samma pengar. Men jag har inte provat en "rejäla" täcke på honom. Kanske med kombintion av att det är stark och nobite... vem vet. Jag bry mig inte vad det kostar nu bara att det är stark och tåla lite att nån biter på det. Den sista täcke har varit kvar för 4 veckor. :banana: Före året hade jag en som gick sunder under två timmar som satt på en annan häst.

Jag har haft många många hästar, men jag har aldrig haft en sånt här. Jag vill säger "skillje sig själv" :devil: , men jag kan inte. Han är för gooo annars:love:

Sv: Jag behöver hjälp från er....

endast ett ord; ÄTTIKA! häll på ganska rikligt, har han smakat på det en gång så vågar han nog inte mummsa mer!;)

Det har jag provat med. När nåt smaka skit så du ser att använder mer tänder än hela mun. Förstår mig inte fel. Jag har och haft hästar hela mitt liv som har bitat i täckarna men inte som denna här kille. Jag känna som jag har provat allt utan att köpa ett dyrbar täcke åt han. Jag trodde jag hade fixat det med ett nobite cream men jag tro han blir "van" med smaken.

Även men 5 åring går genom ättika på tummen. Det smaka gott säger hon. :eek: säger jag!

Vad har du haft för täcken tidigare?

Jag har aldrig haft en häst som förstört täcken så.. men det blir ju nästan alltid lite småhål i täcken då de busar i hagen osv.
Men jag har två täcken som det aldrig blivit något hål i och det ena är ett Bucas och det andra är ett Horseware Rhino. Rhino är inte heller deras värsta modell utan de har en modell som heter Rambo som tydligen ska vara ännu mer rivstark. Provat någon av dessa?

finns på hööks.se oxå.. under sortiment - hästen - hästvård..

Tack jag var in på hemsidan deras och kollade lite, dem ser rätt så fint ut.

Jag har provat olika täckar, och när jag säger billigare variant menar jag runt 800:- Så dem är inte plast men jag har inte provat bucca eller Horseware. Ska ser om jag hitta nåt runt omkring att titta på.

Min man och jag skrattade när du sa: Jag har aldrig haft en häst som förstört täcken så.. men det blir ju nästan alltid lite småhål i täcken då de busar i hagen osv. För skoj skuld jag skulle ta en bild på före årets täckar så du ser vad jag är up imot. :rofl: Och när jag sa jag har köpt minst 3 vinter täckar dvs. det är bara för i år hittills, jag hade inte räckna med årarna innan:devil: .

En mun korg är inte alls vad skulle hjälpa honom. Han är bara lekfull inte elak. Jag vill inte tabort det från hans personlighet, Men en haklapp...det kunna vara nåt, att göma karbinhakar på fram sidan Nåt annat att leka med istället för täckan.

Vi sa det om vi hitta ett bra bas täcke så ta jag det till en skomakare och sy på lite extra styrke på fram sidan.

Tack för svaret...every little bit helps!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 391
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 452
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 735
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18