Jag blir ridskoleryttare igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns lite spännande det här. Det var många år sedan jag red på ridskolehäst i ordinarie grupp. Jag hoppas att jag utvecklas mer än när jag bara tagit en privatlektion då och då när jag haft råd eller när ridläraren haft tid (vilket inte varit så ofta).

Visst vet jag att tiden som ridläraren kan lägga på varje elev minskar ju fler som rider samtidigt men man behöver ju smälta instruktionerna mellan varven också så man kan ta dem till sig. Inbillar jag mig i alla fall. Sen så rider man ju oftare när man deltar i vanlig grupp. Kanske kompenseras man av det?

Det hade ju varit kul att kunna ta lektioner på medryttarpålle, men det låter sig inte riktigt göras. Vad jag vet kommer det inga instruktörer till det stallet och det finns inte tillgång till transport.

Jag hittade förresten en annons på en häst som sökte medryttare och som troligen skulle passa mig. Ska jag skaffa en till medryttarhäst?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 209
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 051
Senast: Cambrie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 966
Senast: Ullmerkott
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänker så hjärnan brinner för att hitta möjligheter att bli en bättre ryttare. Jag är så evinnerligt jävla less på att aldrig ta mig...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 046
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp