Bukefalos 28 år!

Jag duger inte.

Sv: Jag duger inte.

Hur känns det att ta på ett par silikonbröst då?

Enligt en killkompis, fruktansvärt! Brösten först som en "kudde" o sedan kroppen.

Syrran opererade sig för många år sedan. Hennes kropp har idag gett upp mer eller mindre. Om det beror på brösten eller något annat, det vet jag inte. Dock finns det ju mkt i media som bevittnar om att de kan läcka...


Lägg pengarna på terapi istället. Vill DU fortfarande ha större bröst efteråt så gör något åt det då.
Nu är det nog bara bortkastade pengar och onödiga problem.

Jag ser det som du. KBT och tankemönster.

Den här tråden är så beklämmande på många sätt. En människa som inte ser sitt eget värde. En tjej som söker yttre bekräftelse från omvärlden. En tjej som inte kan se sitt egna, personliga värde. Den unika varelse hon är.

Jag känner bara "nej, nej, nej, gå inte den vägen. Du kan aldrig hitta din trygghet om du förlitar dig på vad alla andra tycker om dig". Jag blir så ledsen på TS vägnar.
 
Sv: Jag duger inte.

Hade du skaffat köpetuttar ifall det inte fanns en enda karl på planeten? Förmodligen inte. Du gör inte detta för din egen skull.
 
Sv: Jag duger inte.

Att stå framför spegeln och säga till mig själv att jag är snygg 10 ggr per dag låter i mina öron låter..som något jag inte tror på.
Alla med låg självkänsla måste börja någonstans. Det är ett arbete och daglig träning som måste underhållas för att inte rinna ut i sanden.
gulan
 
Sv: Jag duger inte.

Hur känns det att ta på ett par silikonbröst då?
Vad är skillnaden? Att dom känns fastare? Skulle det då också betyda att det känns onaturligt att ha implantat i sig eller kommer det kännas som med ett par naturliga bröst?

Förstår att du inte sitter med alla svar, var mer ett halvt kl, kanske någon som har implantat läser och kan svara på frågorna :)

Som jag förstått det är de fastare, lite studsigare, liksom. Tillräckligt för att man genast ska känna att det är silikon och inte äkta om man tar på dem, som jag fått det förklarat av folk i bekantskapskretsen med erfarenhet av saken. Plus att de behåller sin form mer, oberoende av om man är upprätt eller ligger ner, riktiga bröst är mjukare och får ju lite annan form om man ligger på sidan t ex.

Dessutom är väl risken för känselbortfall stor, som jag förstått det, och ur samlivssynpunkt verkar det ju rätt värdelöst att inte ha full känsel i brösten.
 
Sv: Jag duger inte.

Eftersom självmordsrisken är högre i gruppen med silikonbröst så verkar de i alla fall inte bli lyckligare.
 
Sv: Jag duger inte.

han ville att jag skulle få tillbaka samma stl som jag hade tidigare
Han ville? Det är din kropp. Du tränar och tar hand om dig och har gått ner tolv kilo och fått en slankare kropp inklusive brösten - men du är fortfarande samma människa.

Har han funderat på att operera snoppen nån gång? Är det lättare att förstå om han själv är i fokus? Kan han sätta sig in annat än en magisk visuell "naturlig" förstoring; så som narkos, operation, sår, smärtor, känselbortfall, risker, problematik...

Här kan han läsa lite:

http://www.expressen.se/kvp/penisforlangningen-blev-till-en-katastrof/

http://www.expressen.se/kvp/brosten-forstordes-efter-silikonoperation/

Och jo, du duger som du är. Precis som du är. Var rädd om dig.
 
Sv: Jag duger inte.

Vi pratade lite om det inatt igen och då gav han en vettig förklaring som jag köper.
Han menade inte att jag skulle fixa ett par dunderstora bröst som ser helt onaturliga ut utan han ville att jag skulle få tillbaka samma stl som jag hade tidigare fast att det ska se helt naturligt ut utan ett spår av att det kan vara silikonbröst.
När han uttryckte sig så klumpigt som han gjorde första gången han sa det så lät det som han ville jag skulle se ut som en uppblåst barbie.

Har sagt att jag ska fundera på op eftersom jag själv inte är helt tillfredsställd med min kropp. Men det är isf för min egna skull. Jag lär ha ett tag på mig att fundera med tanke på hur mycket det kostar att fixa till sånt här.
Men kanske jag ska försöka få en op för magen av landstinget med tanke på mina besvär?
Kan iaf gå till läkaren och se vad läkaren säger om det. Läkaren vet ju direkt om det är något för dom eller om jag får fixa det själv.

Lura inte dig själv med att du skall fundera för din skull. Om du skall opereras skall han ha :devil: -igt klart för sig att det här är för hans skull, enbart för att han är omogen och cynisk nog att utsätta dig för detta. Inget annat. Han ska vara tacksam på sina bara knän att du funderar på att genomföra en operation som inte behövs, bara för att han ska få titta o klämma. Jag hade mått illa av tanken, uppriktigt sagt.
Varför räcker det inte med underkläder istället? Varför måste du skäras i? Kompletteras?
Magen kan du ju åtgärda, för du har ju besvär, men brösten har du inte besvär av (än).
Det är stooor skillnad på att ta bort överflödig hud och på att operera in saker under musklerna.

Fundera på följande:
Risk för stenhård ärrvävnad
Måste massera brösten dagligen för att hindra ärrvävnad. (Inte "höhö, det kan jag göra", det handlar om seriös massage som du får lägga tid på själv.)
Risk för avstötning av implantat.
Risk för andningsdepression av narkosen (det som drabbade tjejen i artikeln).
Risk för nedsatt känsel i brösten.

Hur är hans syn på sig själv? Inbillar han sig att han är perfekt? Har ni ens diskuterat hans framtida träning som motkrav till att du skall åtgärdas?
Jag blir feminist när jag läser sådan här s**t! :yuck:
 
Sv: Jag duger inte.

Varför menar du att TS själv inte skulle vilja fixa brösten, varför är det bara för mannens skull?

Jag tror inte TS skulle göra det för mannens skull utan mestadels för sin egen, sen är det ju en bonus att gubben gillar det?

Det finns ju många som opererat brösten av helt egen vilja och resultatet har blivit skitbra.
Efter att jag skaffat barn kommer mina bröst att fixas till, utan tvekan och det är inte för att min sambo vill det.
Jag skulle inte stå ut med att ha tuttar eller hud på magen som hänger och slänger efter att det blivit uttänjt efter en graviditet...
 
Sv: Jag duger inte.

Jag opererade mina bröst trots att min sambo bad mig att låta bli. Han gillade mina bröst som dom var och hade argument liknande dina. Han hade dessutom känt på ett par tidigare och gillade det inte alls, dom var hårda och onaturliga.

Men jag gjorde som jag ville i alla fall och nu har mina bröst suttit där i 1,5 år och jag har inte ångrat mig en sekund.
Dom är precis lika mjuka och följsamma som mina naturliga tuttar var, inga synliga ärr någonstans (armhålan läker bra) och jag tränar på samma sätt som förut. Jag har inte berättat för någon annan om min operation och det är ingen som märkt något, eller åtminstone inte sagt något.

Till och med min sambo har erkänt att det blev långt mycket bättre än han någonsin kunnat tro och även han konstaterade att dom känns precis som mina gamla bröst. Lutar jag mig framåt så hänger dom nedåt, lägger jag mig på rygg så flyter dom ut. Däremot är dom fan så mycket snyggare än vad mina bröst var även före barnafödandet. ;)

Så TS, vad folk än påstår (i regel såna som aldrig haft silikonbröst själv eller känt på ett par i verkligheten utan bara refererar till "jag har hört av en kompis") så finns det faktiskt i allra högsta grad lyckade resultat och flera kvinnor som lever och är nöjda med sina bröst.

Däremot tycker jag aldrig att du ska operera dig för din sambos skull. Oavsett om han vill att du ska göra jättebomber eller bara återställa det som en gång var.
 
Sv: Jag duger inte.

Eftersom jag läst tråden så vet jag att hon i början skrev att hon inte ville operera brösten. Hon frågade lite löst vad han tyckte om hennes kropp och blev chockad över att inte brösten "dög". Nu funderar hon på op. Låter det som om det är för hennes egen skull?
 
Sv: Jag duger inte.

"Flera kvinnor som är nöjda"?
Ja det får man hoppas...
Jo, jag är medveten om att för vissa blir det bra. Har en kompis som mår psykiskt dåligt även över sin kropp. Hon har gjort det "för sin egen skull". Men det bottnar ju i att hon inte kände sig snygg nog.

Ja alla ni som säger att det var för er egen skull:
Vaknade ni en dag och kände att ni skulle må mycket bättre av lite inlägg och 40 000 mindre på banken, eller kan ni inte se sammanhangen att det är kvinnoidealet som får er att må dåligt eller inte känna er snygga nog?
Därför är man beredd att istället för att åka till Hawaii så väljer man en onödig operation bara för att se ut som idealet. För man mår dåligt av att inte känna sig sexig nog.
Ja, ni gör det för att ni vill bli snyggare, men det är samhället och sexistiskt ideal som får er att tycka att ni inte är sexiga nog. Och det är samhällets kvinnosyn som får er att tycka att ni måste vara sexiga nog. Den dagen alla kvinnor ser sammanhangen och inser att kvinnorna inte bara finns på jorden för att vara snygga och sexiga så kanske man slutar bröstoperera sig.
 
Sv: Jag duger inte.

Jag håller inte med dig alls, TS skrev ju att hon inte tänkt på att operera sig, inte att hon inte vill det tycker jag är skilda saker.

Sen opererar sig inte alla för att se sexig ut.
Jag tex skulle aldrig stå ut med att ha bröst som hänger ned, sjukt obekvämt!
Jag vill ha tuttar som sitter fast där dem ska tack!
Handlar inte ett endaste dugg om utseende.

Karln min är inte heller ett endaste dugg för plastikoperationer av det slaget.
Men varför ska man må dåligt om man kan må bra?
Ingen ser ju ned på någon som gör en bröstförminskning som gör att kvinnor mår både fysiskt och psykiskt dåligt av det.
Varför ska inte kvinnor som mår dåligt av för små/hängiga bröst få göra något åt det?
 
Sv: Jag duger inte.

Min sambo tycker att Liv Taylor är det vackraste som finns.
Och så ser ju inte jag ut.

Och jag tycker att Amanda Burton är jättesexig.
31535.jpg

Men min sambo är ju man och ser inte ut så.

Men det fungerar bra ändå.

:bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Jag duger inte.

Alltså, varför förutsätter alla att man opererar brösten för att man mår dåligt? Jag mådde inte ett dugg dåligt. Tvärt om var jag i mitt livs form och jag kände mig skitsnygg.
Men mina D-kupor som jag hade innan graviditeten hade blivit två tomma små B-kupor. Och jag kan faktiskt inte påstå att jag mådde dåligt över det, däremot var jag mer nöjd med hur dom såg ut innan.
Och jag har ett bra jobb där jag tjänar en hyfsad slant så jag har inga problem att ha råd. Så jag gjorde det, för min skull. Och jag blev inte lyckligare, men det var inte heller det jag var ute efter. Däremot tycker jag att jag har snyggare bröst än någonsin och jag gillar att se mig själv i spegeln och älskar mina perfekta bröst.
För mig är det inte svårare än så. Och utlandsresan jag bjöd familjen på efteråt gjorde mig också väldigt gott. Men ibland behöver det ena inte utesluta det andra.
Vad jag än offrat i pengaväg för att kunna operera mig är lätt värt det. :)
 
Sv: Jag duger inte.

Men sag nu inte att du funderar pa att operera dig pga vad han sa? Det ar ju din kropp, den ar inte bara till for att gora honom glad. Vill han absolut ha stora, fasta brost att klamma pa far han val operera sina egna.

Jo, funderar på en operation. Det är inte enbart för hans skull utan för min med. Jag vill känna mig fin är är ju inte nöjd med mina bröst nu. Så varför inte. Jag skulle ju känna mig snygg naken igen.
 
Sv: Jag duger inte.

Alla med låg självkänsla måste börja någonstans. Det är ett arbete och daglig träning som måste underhållas för att inte rinna ut i sanden.
gulan

Men fungerar verkligen sånt? Det låter som trams. I så fall funkar det väl bara om man tror tillräckligt mycket på det.
Det måste väl finnas andra alternativ?
 
Sv: Jag duger inte.

Som jag förstått det är de fastare, lite studsigare, liksom. Tillräckligt för att man genast ska känna att det är silikon och inte äkta om man tar på dem, som jag fått det förklarat av folk i bekantskapskretsen med erfarenhet av saken. Plus att de behåller sin form mer, oberoende av om man är upprätt eller ligger ner, riktiga bröst är mjukare och får ju lite annan form om man ligger på sidan t ex.

Dessutom är väl risken för känselbortfall stor, som jag förstått det, och ur samlivssynpunkt verkar det ju rätt värdelöst att inte ha full känsel i brösten.

Faktum är att jag aldrig haft någon vidare känsel i mina bröstvårtor så jag skulle inte förlora något där direkt.
Har aldrig förstått pratet om att dom är så känsliga på brösten när dom har sex. Kände inte ens när barnen ammade..
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 334
Senast: mars
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 701
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 334
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 772
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp