Jag duger inte.

Sv: Jag duger inte.

Och ett tredje val där du hittar en man som älskar den du är idag? :)

Vilket pucko du verkar vara med nu, usch! :(
 
Sv: Jag duger inte.

Du har val, bryt upp och flytta! Offerkoftor är aldrig speciellt klädsamma och du har totalt snöat in på att du tror din man inte tänder på dig, du inte duger, han har väl suttit på det där jävla Familjeliv och läst alla hysteriskor som opererar sig till höger och vänster efter förlossningarna och inte låter ungarna säga "mamma" för att de inte ska låta gamla och trodde han gjorde dig glad genom att erbjuda sig betala det han trodde du ville ha.

Nu känner han sig dum, vet inte hur han ska kunna ta tillbaka det han redan sagt och du vägrar ta det på något annat vis än att han tycker du är ful, så leta ny bostad, säg att du vill skiljas och ansök om besöksförbud. :crazy:
 
Sv: Jag duger inte.

Han kanske skulle jobba lite på sin bröstfixering, om det nu är så att endast de med d-kupa kan vara attraktiva i hans ögon? Det verkar ju lite stelbent, minst sagt. Uppenbart tycker han ju inte att du är "fulare" än att han vill leva med dig av alla människor i världen. Och du har nu en gång inte d-kupa, det måste han väl kunna leva med? De flesta människor betraktar ju sånt som en bonus, inte nåt som hela attraktionen står och faller med.
 
Sv: Jag duger inte.

Har han bokstavligen sagt att han tycker du är ful nu då? Det är ju i så fall bara elakt, och du borde kunna fråga honom varför han beter sig så mot dig. Eller är det du som tycker det känns så?
 
Sv: Jag duger inte.

Jag funderar, har du klagat själv på brösten och magen? Tänker om han "bara skulle vara snäll" men det blev så fel...

Har själv en mage efter graviditeten som jag mår riktigt dåligt över, har endast visat den för min sambo efteråt och han får inte röra vid den.
Kan t.ex. inte gå ut och simma utanheltäckande kläder. Själv hade jag jublat över att få betald operation men det är jag:o
Men jag mår dåligt över magen varje dag också tyvärr.
 
Sv: Jag duger inte.

Han har ju klarat av att leva med det i några år nu så han borde väl överleva utan.
Men samtidigt så känner jag mig otillräcklig nu. Att jag inte räcker till. Vad händer om han tröttnar? går ut och letar efter en barbie istället för mig?
Visst, då är han inget att ha men han är också en sån person som håller ihop i vått och torrt. Att han skulle lämna mig eller vara otrogen är inget jag kan se honom göra utan han skulle nog bara stå ut med mig i så fall.

Jag ska ta och prata med honom igen och se vad han har att säga nu ett dygn senare.
 
Sv: Jag duger inte.

Ja, jag har tidigare sagt att jag inte är nöjd med brösten och magen. Men aldrig sagt att jag velat operera in silikon. Jag har inte klagat på storleken på dom utan snarare att dom hänger lite. Men aldrig tal om en operation.

Magen har jag tyvärr besvär med tidvis och hade inte haft något emot en operation där av hygieniska skäl. Men han kunde uttryckt sig mycket bättre om han nu ville erbjuda mig en operation istället för att klaga på den och vilja operera den av estetiska skäl.
 
Sv: Jag duger inte.

Nej, jag förstår det. Samtidigt kanske han inte är så smart och tagit det som att du vill operera brösten?
Men som någon innan tror jag också att brösten beror på vikten, inte barnen! Fråga honom vad han skulle välja, 12 kg upp och bröst eller samma vikt och mindre bröst?

(Sen tycker jag att hans bröstfixering verkar helt absurd, det är inte storleken som gör grejen. Är mycket lättare att hantera mindra kupor för killen dessutom slipper du många besvär som större bröst leder till)
 
Sv: Jag duger inte.

Att jag ska ha större bröst för att bli attraktiv igen. Det var så han uttryckte sig. Där försökte han ändå släta över det lite för att inte såga mina bröst totalt, men jo, nya bröst för att bli snygg igen. Så vad har jag för val. Antingen operera mig eller leva med att min man tycker jag är ful.

Och du tvingas då leva med en man som är korkad ... Det är väl ännu värre?

Allvarligt, kan du inte försöka bli ARG i stället för ledsen, det är mycket konstruktivare. HAN kan inte bestämma hur du ska se ut. Det gör livet och i viss mån du själv.

Människor är ju olika, men jag personligen skulle inte kunna leva tillsammans med någon som tyckte att silikonbröst var livets mening. Å andra sidan skulle min man inte vilja leva tillsammans med mig om jag gick och drömde om att göra en bröstförstoring. Han skulle inte vilja röra mig om jag plötsligt kom hem med konstgjorda bröst. Det är en grundläggande inställning om vad som är viktigt och vad som är acceptabelt.

Vad anser DU SJÄLV om skönhetsoperationer? Det är en betydligt viktigare fråga än vad han tycker om storleken på dina bröst. Som jag ser det.
 
Sv: Jag duger inte.

Vad händer honom ifall du tröttnar och vill ha nån som är mindre förtjust i att sitta i soffan? Så är det ju alltid, man kan bli lämnad - oavsett hur man ser ut. Stora tuttar eller perfekt kropp är ingen garanti alls. Uppenbart tycker han ju att du är viktigare än drömmen om stora bröst, eftersom han valt att leva med dig och B-kupa snarare än nån annan med d-kupa, så bröststorlek tycks ju inte vara så viktig när allt kommer omkring.
 
Sv: Jag duger inte.

kl

Fick precis ett sms från honom. Han är inte hemma ikväll. Håller sig undan lite.

Förlåt för att jag sårade dig inatt. Skulle vilja göra natten ogjord. Tycker inte om när vi har det så här och inte kan prata med varandra. Jag älskar dig precis som du är, spelar ingen roll vilken storlek brösten har. Det var klumpigt sagt av mig. Förlåt!
 
Sv: Jag duger inte.

kl

Fick precis ett sms från honom. Han är inte hemma ikväll. Håller sig undan lite.

Förlåt för att jag sårade dig inatt. Skulle vilja göra natten ogjord. Tycker inte om när vi har det så här och inte kan prata med varandra. Jag älskar dig precis som du är, spelar ingen roll vilken storlek brösten har. Det var klumpigt sagt av mig. Förlåt!

Vad bra, då har han tydligen tänkt till lite ...:)
 
Sv: Jag duger inte.

Så bra att han tänkte till! En detalj bara, om du nu är störd över din mage så kan du ju fundera på att operera den nu när ni börjat tänka över det...magen är ju svår att ändra med det lösa skinnet...Vad du måste tänka på är dock att du måste ha mycket hjälp med allt efter operationen...

Att du nu har mindre bröst nu när du väger 12 kg mindre är nog inget att vara förvånad över. :)
 
Sv: Jag duger inte.

Min man är precis lika okänslig som din, och jag tror inte ens att han är medveten om det. Jag har precis som du blivit fruktansvärt sårad, men inser att "jag är som jag är, och jag duger för mig". Vill han ha någon som ser perfekt ut så är det upp till honom, men tydligen duger jag för honom eftersom han har valt att vara med mig. Utseendet är inte allt. Kram;)
 
Sv: Jag duger inte.

Bekräftelsebehov. Jag vet ju att han skulle tycka jag var mycket finare med större bröst.
Det är inga gigantiska bröst han vill jag ska ha. Har idag en B-cupa och det är en D-cupa han vill jag ska ha, som förr i tiden.

Nu ska jag vara fruktansvärt cynisk.

Om han nu är beredd att lägga pengar på din kropp bör han ju vara beredd att lägga pengar på ditt välbefinnande. Lägg alltså dessa på en bra terapeut så att DU blir nöjd med dig själv och din kropp. Det kommer nämligen inte en massa plastikopreationer åstakomma :angel:
 
Sv: Jag duger inte.

Kramar o styrka från 51 åringen som stolt visar upp sn "yppiga"A-kupa.Inte feta,dock hyfsat fasta och FRISKA!i ;))
Upp med hakan.Var stolt!
 
Sv: Jag duger inte.

Ja, jag har tidigare sagt att jag inte är nöjd med brösten och magen. Men aldrig sagt att jag velat operera in silikon. Jag har inte klagat på storleken på dom utan snarare att dom hänger lite. Men aldrig tal om en operation.

Magen har jag tyvärr besvär med tidvis och hade inte haft något emot en operation där av hygieniska skäl. Men han kunde uttryckt sig mycket bättre om han nu ville erbjuda mig en operation istället för att klaga på den och vilja operera den av estetiska skäl.

Hygieniska? Har du fått fistlar? Isf skall du gå via landstinget, sådant får man hjälp med gratis. Det är allmän sjukvård.
 
Sv: Jag duger inte.

kl

Fick precis ett sms från honom. Han är inte hemma ikväll. Håller sig undan lite.

Förlåt för att jag sårade dig inatt. Skulle vilja göra natten ogjord. Tycker inte om när vi har det så här och inte kan prata med varandra. Jag älskar dig precis som du är, spelar ingen roll vilken storlek brösten har. Det var klumpigt sagt av mig. Förlåt!

Skönt att han tänkt till lite. Nu måste ni prata ordentligt om hur du kände dig och han måste verkligen förstå det så att han beter sig bättre i framtiden.
Du måste ta reda på om ni missförstod varandra, han kanske trodde du ville operera dig och därför kanske han överdrev hur mycket han ville att du skulle göra det. Det kanske inte betyder så mkt för honom som han sa just då.
En variant för att du skall känna dig bekväm ett tag framöver är faktiskt att bara visa dig i snygga underkläder, typ negligé, bh etc. Jag menar, är man inne på konstgjord show, så varför inte? Silikon är konstgjort, då kan han lika gärna få klämma på en push-up eller gel i bh:n.
Då kanske ni kan jobba på närheten utan att du känner dig naken o bedömd. Ett steg i taget.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 070
Senast: mars
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 637
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 310
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 025
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp