Bukefalos 28 år!

Jag - en helt annan människa efter grav

PopcornPlayer

Trådstartare
Självklart förstod jag att kroppen ändras lite och psyket med iom att man får lite andra värderingar, men aldrig att jag förändrats så mycket som jag gjort.

Framförallt fysiskt. Jag har alltid haft världens plåtmage. Jag har kunnat äta Chips till frukost, lunch och middag flera dagar i sträck utan möjligtvis någon annan biverkning än att bli lite lös i magen vid sällsynta tillfällen. Jag har dessutom alltid ätit enorma mängder mat, mycket onyttig mat, gjort mycket feta såser, mycket kött, mycket godis och efterrätter och alltid hållt mig runt 45 kg. Så är det fortfarande, men emellanåt blir jag ruskigt dålig i magen. Fick så inatt igen, första gången jag fick den typen av ont i magen var i början av graviditeten.
Det liksom krampar, nästan som värkar, och gör fruktansvärt ont. Brukar dock gå över efter en stund inne på toaletten. Jag åt inte så onyttigt igår. Pasta och köttfärssås till middag och extremt lite chips på kvällen.

Jag har även blivit extremt känslig för smärta, och blev det redan under grav. Innan hade jag en hög smärttröskel. Nu gör minsta lilla nyp skitont.

Varför? Det är inget roligt :mad:
 
Sv: Jag - en helt annan människa efter grav

Pajjade du inte foten? Kanske det som påverkade smärttröskeln?

Sen kanske du äter nyttigt nu, typ jämt, och då har ju magen vant sig vid det istället?
 
Sv: Jag - en helt annan människa efter grav

Jo det gjorde jag, det kanske har mer med saken att göra iofs.

Fast nyttigt har jag aldrig ätit, även om jag äter mer regelbundna måltider nu än innan, men det är oftast grönsaksfritt, feta såser, blodigt kött etc
 
Sv: Jag - en helt annan människa efter grav

Det låter nästan som att dina smärtattacker skulle kunna vara gallan.Ofta kan man få besvär efter en graviditet.Har en dotter som fick dessa problemen efter sin första graviditet och det gör vidrigt ont.
 
Sv: Jag - en helt annan människa efter grav

Jag som haft problem med magen tidigare fick det sju resor värre i början.

Tarmarna går ju långsammare och det mådde jag inte så bra av när sötsuget satte igång som tusan igen.:mad: Nu är det dock bättre. Vände i v 14 ungefär. Åt probiotisk yoghurt och försökte stå emot frestelser i form av kakor och kaffe.

Däremot så har humöret förändrats till det bättre. Jag trodde att jag skulle bli hemsk och förberedde mannen på det och att vi var tvungna att söka hjälp om det blev illa. Men mannen kämpar med att reta upp mig som numer är som en valiumtablett.:D Det är bara att kämpa på, på valium biter inte mycket.
 
Sv: Jag - en helt annan människa efter grav

Efter en snabb googling så låter det inte omöjligt. Jag har sedan innan problem med levern, men det här onda som kommer är inte samma sorts ont och inte på samma ställe, utan mer i hela mittre och nedre magen.
 
Sv: Jag - en helt annan människa efter grav

Mina blev tvärtom :o

Innan grav gjorde jag nr 2 en gång i veckan. Nu blir det varje-varannan dag :o

O då ät matmängden densamma.
 
Sv: Jag - en helt annan människa efter grav

Jag fick problem med gallsten efter graviditeten, tack och lov verkar alla stenar lämnat systemet och nu är jag jätte noga med att inte äta så mycket fet mat.

Händer mycket med hormonerna i kroppen, jag har fått stora problem med eksem året runt, har aldrig haft på sommaren förut...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 279
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Relationer Jag måste få höra era åsikter om det här. En god vän och hennes två barn blev medbjudna till mitt och min mans sommarställe för några...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
30 277
Senast: LenaH
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 367
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Jag måste ändra om min mat. Kopierar från beachtråden jag äter normalt. frukost runt 10 En shake/lunch vid 13 (beroende på, börjat med...
2
Svar
22
· Visningar
4 018
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridstrumpor!
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp