Recepthjälp/mattips

Sv: Recepthjälp/mattips

Aldrig smakat tror jag? Ätit keso med bär o grejer förut, men inte provat kvarg :)
 
Sv: Recepthjälp/mattips

Jo men i det fallet handlar det ju om att man har en helt annan smakpalett som vuxen än barn.
Jag är 25 och har ätit broccoli nyligen och nej, det kommer jag inte äta.

Nu handlade det ju inte precis om att jag tycker du SKA äta just broccoli :p Min poäng var att det går att lära om sig vad man tycker är ätbart och inte. Men det är ju högst valfritt.

Finns massor med olika frysta grönsaker i påse, testa nån utan broccoli då? Som jag skrivit tidigare tycker jag det är suveränt att dryga ut portioner med och dessutom är det nyttigt.
 
Sv: Recepthjälp/mattips

4-5 portioner brukar det bli. Beror ju på hur stora portioner klart, och hur stort blomkålshuvud Mm. Men jag brukar räkna ca 4 dl soppa per portion, det brukar bli ganska lagom för mig. Mer om jag är väldigt hungrig :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som många här vet så har jag en ätstörning som jag försöker bli frisk ifrån. Det är åt alla håll och kanter. Jag svälter, räknar...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
16 127
Senast: Amha
·
Övr. Barn Självklart förstod jag att kroppen ändras lite och psyket med iom att man får lite andra värderingar, men aldrig att jag förändrats så...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: Bellatrix
·
Gravid - 1år Min son är nu 6 månader och äter som en häst! Så istället för att köpa barnmat som blir dyrt i längden tänkte jag försöka mig på att...
Svar
6
· Visningar
1 753
Senast: emjo
·
Gravid - 1år ... här görs det inget annat än ammas stup i kvarten :D Nej men allvarligt... My är nu 5,5 månad gammal och har alltid varit en...
2
Svar
28
· Visningar
2 650
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp