La ally i samma inlägg, @qitis
Röstlista DL1
13.26 Kilauea röstar på qitis
14:13 Blacksmithfarm röstar på fio
16.42 Mirtai röstar på Kilauea
18: 43 Elo röstar på Mirtai
18:43 Emtherlia röstar på Habina
20:25 bollen__ röstar på LenaH
20:43 Artline röstar på Habina
21:13 cirkus röstar på Elo
21:19 fio röstar på bollen__
21:20 Habina röstar på LenaH
21:26 LenaH röstar på Habina
21:27 Qitis på bollen__
21:30 LenaH ändrar röst till bollen__
bollen__ Ond självmordbombare
Habina tvilling
DL 2
13:18 Mirtai röstar på cirkus
13:54 Blacksmithfarm röstar på Artline
20:09 Elo röstar på qitis
20:14 flyingchange röstar på Emtherlia
20:45 Kilauea röstar på cirkus.
20:57 Blacksmithfarm ändrar röst till Elo
21:01 LenaH röstar på Emtherlia
21.07 qitis röstar på kilauea
21:13 cirkus röstar på kilauea
21:24 Emtherlia röstar på Kilauea
21:25 fio röstar på emthe
21:28 Artline röstar på elo
Lynchade :
Kilauea magiker
Cirkus jägare
Mirtai god trollkarl
Artline psykopat
Om jag tittar på röstlistan här istället då.
Trollningar
I DL 2 kan vi anta att 2 röster är trollade. Vi vet att Cirkus och Mirtai var i kärlekspar vilket då pekar mot att Mirtai - som vi dessutom vet var den goda trollkarlen - var trollad (av den onda trollkarlen) att rösta på cirkus.
Då finns det en till möjlig röst, den som Mirtai i sådana fall valt. Kanske någon av de som röstade på Kilauea i och med att det var där Mirtai röstade i DL1? (ingen spion=ingen risk att bli outad, däremot en chans att visa den man trollar vem man är?) Qitis, cirkus och Emtherlia är då möjliga här.
Det finns ingen lika lätt koppling åt andra hållet eftersom ingen röstade på cirkus i DL1. Men cirkus röstade på elo efter det att elo hade röstat på Mirtai. Så en långsökt koppling till att Elo tvingar Mirtai att rösta på cirkus skulle man kunna göra om man är konpiratorisk av sig.
Artline
Röstar i DL1 på Habina och i DL2 på Elo (sist, en andraröst på Elo när det redan är kört för Kilauea).
Vi vet redan att Habina var god, och rösten på Elo skulle kunna vara vad som helst. Artline låg inte i farozonen så det var ingen solklar "jag är ond och vet att jag kommer åka, så jag röstar här för att förvirra er"-röst. Alibi, trollad, låtsastrollad eller vill kasta misstankar på mig som hade lagt första rösten på Elo?
Emtherlia
kan jag nu när jag läst ikapp igen se varför det reageras på och det gör att jag inte känner att jag behöver revidera mina tankar om LenaH eller fio i nuläget.
Så, jag kan ha snöat in lite, men Elo och Emtherlia är nog de jag vill gå igenom lite nogrannare imorgon. Plus att läsa om vad Artline, och bollen__, skrivit för att se om det kan finnas något att gå på där nu när vi vet att de var onda tillsammans.