Jag har inte höga krav på partner men......

Min man är min bästa vän och vi skrattar varje dag tillsammans. Så han är ju min dröm-man!

Men om han hade haft några (många) miljoner dollar på banken så att vi kunde köpa vår drömbostad och starta våra egna dröm-företag samt resa, hade ju inte gjort något direkt :angel:


Ang utseende så är han attraktiv för mig men det är personligheten som gör att jag vill vara med honom mer än bara ett kk eller ons
 
Honungsbruna ögon, ljusbrunt hår, ett smittsamt leende och får mig att skratta. Gärna kring 190 och i form, men utan magrutor. Empatisk, välklädd, driven och krutig.

Vart är han? :cautious: :D
 
Hur ska er drömparner vara? (ej seriös)

Min ska vara en tjej på 167 cm och 36 år med rött hår, lägenhet på kungsholmen med utsikt över Mälaren, hästägare, dansare för kungliga operan och ha gröna ögon.

Härligt!

För mig:
Man, 40-50 år.
Kring 180cm, kanske? i övrigt oväsentligt med ögonfärg. "lagom hull".
Viktigast av allt är icke-rökare.

Behöver vara väldigt accepterande...
och behöver ha ett hästintresse eller väldigt stor tolerans för mitt intresse.
Ordnad ekonomi, helst händig.
Skapligt intresserad av musik och litteratur.
 
Runt 185, bruna ögon, brunt/mörkbrunt hår. Muskler men inte biffig, utan mer lite kraftig, inte tjock men stadig liksom, och med "lagom" med muskler. Han ska kunna bära runt på en av mina hundar (ca 30 kg) utan större ansträngning :D
Gärna en piercing på i underläppen, lite sådär åt sidan, och hål i öronen med liten (obs liten) töjning. Gärna någon tatuering, men inget stort blaffigt motiv utan typ nån liten helsvart symbol eller liknande.
Han ska bo/vilja bo på landet, gilla hundar och vara okej med hästar. Ha en egen hobby (gärna greja med bilar) och vara självständig och klara sig själv utan gnäll om jag är borta på tävling en helg. Gilla att laga mat är ett stort plus, ännu större plus om han är huslig och tycker om att städa och fixa i trädgården :p
Mer åt typen som gillar lugna hemmakvällar, äta godis och kolla på film, långpromenader med hundarna osv än en sån som vill ut och festa varje helg, äta på fina restauranger och så vidare.
Gör inget om han har barn sedan tidigare, men jag är osäker på om jag vill ha egna barn så han ska inte vara helt bestämd på att skaffa (fler) barn. Hundarna är mina barn :up:

Det är väl inte så mycket krav? :confused::angel:
 
Runt 185, bruna ögon, brunt/mörkbrunt hår. Muskler men inte biffig, utan mer lite kraftig, inte tjock men stadig liksom, och med "lagom" med muskler. Han ska kunna bära runt på en av mina hundar (ca 30 kg) utan större ansträngning :D
Gärna en piercing på i underläppen, lite sådär åt sidan, och hål i öronen med liten (obs liten) töjning. Gärna någon tatuering, men inget stort blaffigt motiv utan typ nån liten helsvart symbol eller liknande.
Han ska bo/vilja bo på landet, gilla hundar och vara okej med hästar. Ha en egen hobby (gärna greja med bilar) och vara självständig och klara sig själv utan gnäll om jag är borta på tävling en helg. Gilla att laga mat är ett stort plus, ännu större plus om han är huslig och tycker om att städa och fixa i trädgården :p
Mer åt typen som gillar lugna hemmakvällar, äta godis och kolla på film, långpromenader med hundarna osv än en sån som vill ut och festa varje helg, äta på fina restauranger och så vidare.
Gör inget om han har barn sedan tidigare, men jag är osäker på om jag vill ha egna barn så han ska inte vara helt bestämd på att skaffa (fler) barn. Hundarna är mina barn :up:

Det är väl inte så mycket krav? :confused::angel:
nej här får man ha alla krav!
 
Åh - den perfekta mannen :love:

Han ska vara minst 185, bredaxlad och definitivt inte för hårig på kroppen. Kort hår eller hästsvans, allt däremellan går bort. Inte gymtränad, men stark från jobb är sexigt. Han måste vara händig. God självkänsla.

Lite hull, men ingen buk.
Ska trivas lika bra i varselkläder som i kostym eller frack. Eller folkdräkt. ;) Allmänbildad och med sunda värderingar.

Mörk röst, lugn och vänlig. Gärna knäpp humor.

och - höll på att glömma - han måste vara en bra bilförare. :D
 
Usch vad ytlig jag känner mig nu; är egentligen inte alls så ytlig när det kommer killar...

Utseendemässigt: 150-175 cm lång, brunt hår, lite olivfärgad/"mörkare" hy, gärna något litet feminimt drag (behöver inte vara androgyn dock!), inte en massa skägg.

Insida: Inte hästallergiker, ha egna intressen, ödmjuk/omtänksam, trevlig humor och gärna inte bo allt för långt från mig.
 
Vilken rolig tråd att läsa :D

Själv är jag extremt tråkig och kan verkligen inte se något framför mig. Jag har aldrig sett en snygg människa i hela mitt liv (vilket inte betyder att alla är fula, alla bara.. är?) och jag kan inte föreställa mig någon heller :laugh: När vi hade den här uppgiften i skolan för mängder av år sen skrev jag bara en sak, "ett fint leende".

Insida är också svårt! Jag har extremt svårt att se mig själv tillsammans med någon, men jag antar att om det skulle ske vore det en fördel med någon som har en egen hobby, så man får mycket egentid och som inte kräver att man ska träffas hela tiden.. hehe.
 
Känner att jag verkligen behöver skärpa till mig, har inga krav på min lista. Förvisso gift, men lite borde jag väl fundera i alla fall. När jag yngre kunde jag titta på en film för att nån var snygg, det händer inte längre. Eller så gillar jag inte de nya Hollywood stjärnorna. Min största crush var Kurt Russel som Snake Plisken i Flykten från New York.
Men Bowie i Labyrinth gav mig också en del sömnlösa nätter.

Annars får jag erkänna att jag älskar nördar! Kunde lätt dejta vem som helst i TBBT :D

 
Han har tjockt och axelllångt hår, eventuellt skägg, stark och välmusklad av arbete, skarp blick. Gillar ett liv på landet med odling, djur och självförsörjning. Hantverkskunnig på något sätt. Är intelligent, miljömedveten, gillar att diskutera, har hjärtat på rätt ställe, omtänksam, håller ordning omkring sig. Trygg, lugn och självsäker.
 
Runt 180-185, mörkt halvlångt hår som inte är för perfekt liksom, gärna lite vågigt, skäggstubb, hårigt bröst och sådär som är liiite ansat, absolut inga rakade armhålor!!
Bruna ögon, glugg, fina händer som är liite grova med långa fingrar. Fina vader ej spinkiga ej fluffy
Inte någon jättetränad gymkropp, mer sån surf/skate stuk på den. Smal, inte spinkig, men ändå lite muskler liksom. Fast hellre lite för otränad än för vältränad.
Stil då, lite åt skate/grunge hållet typ. Lite sunkig men ändå fräsch! Haha :D Absolut inte för renrakad och prydlig!

Snäll (fast verkligen ingen "jag är en snäll kille" kille), omtänksam och rolig. Vilja bo i hus på landet. Inte nån som gillar att festa och supa längre. Tycka om djur!

Typ som min sambo alltså! :) Med några undantag :p
 
Jag har en utseendetyp... och är ihop med en som ser ut så :p Grovarbetare (dvs musklig från jobb, inte gym), gärna lite vaddering och skägg (inte helskägg utan mer dresserat). Det jobbiga är att jag brukar jobba med män som är av samma typ så det kan vara lite väl mycket att titta på ibland :o :D Tyvärr har min karl inga tatueringar (kommer inte att bli några heller, han avskyr det) men det är väl det som saknas :p

Jag är inte intresserad av tvålfager, de får gärna vara lite slitna i kanterna. Givetvis med sunda värderingar, minsta tendens till mansgrisighet är så vansinnigt avtändande. Men för att jag ska bli attraherad krävs något mer, rätt odefinierat... något i stil med "full i fan"-ögon skulle jag nog säga.

Sedan vet jag att jag kan inte vara ihop med någon som är för snäll sas... jag behöver någon med lite humör som kan svara upp mot mitt humör :laugh:
 
Blond, blåögd och med snygg häck. Gärna stark i kroppen från arbete, lätt vaddering gör inget.
Gilla djur och livet på landet, om han gillar att laga bil är det en bonus.

Skulle jag springa på Mats Sundin, Max Martini eller Daniel Craig finns risk att jag skulle stå som ett dreglande fån
 
Åh, han ska vara blond(ish), rallyförare eller så. En sån där som kan koppla på charmen att man bara smälter. Gärna höknäsa. :love: Runt 170 < 180, och han får ha lite skäggstubb åtminstone. Tränad så han orkar lyfta lite grejer när man flyttar, men inte någon superduper muskelknutte.
Han ska gilla att laga mat för jag bränner allt... och får inte äga en volvo.

Hon får gärna också gilla att laga mat. Mörkhårig, gärna skarpare näsa här också. Hon är en konstnärssjäl med massor av egna hobbies, som står ut med min hemska musiksmak och att jag vill börja julpynta i oktober. :D
 
Åh, han ska vara blond(ish), rallyförare eller så. En sån där som kan koppla på charmen att man bara smälter. Gärna höknäsa. :love: Runt 170 < 180, och han får ha lite skäggstubb åtminstone. Tränad så han orkar lyfta lite grejer när man flyttar, men inte någon superduper muskelknutte.
Han ska gilla att laga mat för jag bränner allt... och får inte äga en volvo.

Hon får gärna också gilla att laga mat. Mörkhårig, gärna skarpare näsa här också. Hon är en konstnärssjäl med massor av egna hobbies, som står ut med min hemska musiksmak och att jag vill börja julpynta i oktober. :D

Ursäkta att jag frågar, men jag fattar inte :o
Vill du ha två partners, eller är det antingen eller? Tänkte eftersom han ska kunna bära möbler och inte äga volvo, och hon ska stå ut med hemsk musiksmak och julpynt, om du vill ha en av varje eftersom du beskrev dem olika :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 943
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp