L
lovegullit
Hej jag var nyss ute och rastade min 1 år och 2 månader gamla Schäfer tik, när jag gick ut var jag på strålande humör och nu är jag skit sur och tröt i Jag hatar promenadrena! :Sarmarna..
Jag har aldrig tyckt att det är sådär jätte kul att gå ut och gå med min hund, utan jag föredrar att leka, kasta boll, träna m.m. Men promenader är ett måste och jag har inget emot det så länge hunden inte drar, springer och luktar som en galning, jagar katter m.m. Dvs Allt som min hund gör! Och när hon är som värst kan jag knappt hålla henne. Och felet med mig är att jag blir så himla sur och då jag inte vet riktigt hur jag skahantera situationen kan det hända att jag börjar skrika och skälla på hunden. Det är för mig ett stort problem då jag inte vill bråka mer än nödvändigt med min hund och då jag vill att promenaderna ska vara något trevligt! Det flesta tycker nog att jag borde vara aktiv och ge hunden små uppgifter medan jag är ute och går men problemet är att när hunden är så jobbig tappar jag helt lusten
När hon är lös går det jätte bra men då hon finner ett stort nöje med att jaga katter går det bara om vi är på en stor äng eller i skogen. Är det någon av er som har någon bra lösning på problemet? Har oxå funderat på att köpa en "nos grimma" medan jag tränar henne på att följe mig och på att inte lukta hela tiden, är det dumt?