Jag kan inte förklara

Det känns som det händer sååå mycket och ingenting på samma gång. Och såfort nånting verkar gå bra så blir nåt annar jätte dåligt. Och ja jag vet att alla säger att det kommer bli bättre och så men det kan man ju inte veta. För det KAN ju bli att det aldrig blir bättre också det VET man ju inte. Och att allt känns så onödigt om jag ska göra saker bara för att göra nånting liksom. Som typ jag måste äta exakt allt alla måltider och mellis. För att jag ska få göra mer saker och sånt. Och jag måste göra aktiviteter så jag inte bara ligger och gör ingenting. Och allt alla säger är att när kroppen mår bättre så kommer det kännas bättre. Och när jag mår bättre så kommer jag kunna tänka normalt. Och massa sånt. Men samtidigt så är det att jag ska komma på saker jag vill göra och förklara hur jag tänker och sånt som inte GÅR. För om jag tillexempel inte tänker nånting så kan jag inte förklara det. Eller om jag bara känner mig jätte irriterad och arg men vet inte varför så vill jag inte försöka få ner det i text när jag inte ens kan tänka för mig själv. Och allting ska jag göra bara för att jag måste liksom för det gör inget bra för MIG.
Och mina föräldrar tycker att jag ska ha permison och komma på nåt som jag vill göra då men saken är att jag vill inte göra NÅNTING. Och vet inte om jag får ha permison eller om jag vill ens. För personalen vet typ inte hur jag tänker och sånt för säger inte det till dom så då sa dom iallafall igår att dom inte vet om dom vågar ge mig permison. Men det spelar ändå ingen roll för jag vet inte om jag vill ha det ändå. Men mamma och pappa vill ju.
Men ja har inte så mycket att skriva egentligen nu men ville bara få ur mig om dethär. Men annars så är ingenting nån skillnad från igår känns det som och dethär med att jag berättade lite om äckel gubben är också bara onödigt för nu är det typ att alla vet om det men dom vet inte detaljer. Så ingen gör nåt liksom. Jag vill typ att nånting ska HÄNDA men vill ändå inte. Som att anorexi monstret ska ta över allt igen eller att nån ska bli jätte arg på mig eller bara NÅNTING så nånting känns och inte bara är tomt och att jag inte kan tänka. Men händer INGENTING.
 

Jag håller med @Lovisaleonora – ställ massor med frågor när du pratar med läkaren nästa gång.
Skriv upp allt du undrar om och ställ alla frågor.
På så sätt får du också en viss kontroll, precis som det står i inlägget ovan.

Kanske känns det lättare för dig om du får svar på ens en del av frågorna? Och om du inte förstår vad läkaren menar, be att hon förklarar tills du förstår.
Fast jag undrar nog ingenting som hon kan svara på ens
 
Fast jag undrar nog ingenting som hon kan svara på ens
Kan du be henne förklara något om hur kroppen fungerar eller något? Alltså inte fokusera så mycket på dig själv, utan fråga sånt som du kanske undrar över rent allmänt.

Tillägg: jag är alltid otroligt nyfiken på massor av saker så jag ställer tusen frågor om allt möjligt när jag har en expert inom räckhåll. 😎
 
Bara att jag har pratat med dom tills nu men dom verkar inte förstå mig bättre för det. Så jag vet inte om jag liksom vill fortsätta försöka eller om det är bättre om jag bara försöker sköta mig så bra jag kan och försöka inte visa dåliga känslor och sånt så kanske jag får komma härifrån så kanske jag kan må bättre.
Du får väl se hur det känns på mötet. Ge det en chans iaf.
 
Så nu är det sådär igen så det finns två val men båda är typ lika dåliga. Och jag kan inte tänka vad som är bäst för MIG.

Är du säker på att båda valen är lika dåliga? Du som gillar att göra listor, kan du lista upp var som är fördelar och nackdelar med de två alternativen?

Och måste det vara antigen eller, eller skulle du kunna prata litegrann om endast några saker kanske?
 
Hade inte tänkt det men har smsat till pappa nu och skrivit det mesta om äckel gubben. Jag tänkte inte det men han skickade en äcklig sak och skrev typ ett hot och äckligt. Så jag skrev till pappa och berättade nästan allt om han och det han har skickat OCH det jag har skickat. Och bad han att inte säga det till nån så får se då om han är lika som personalen som inte kan hålla nånting och berättar allt eller ifall han påriktigt lyssnar på mig. Så ja det märker jag väl. Och han tycker säkert jag är dum i huvudet och jätte korkad och allt nu. Men bryr mig inte.
En annan jobbig sak är att en annan som är här gjorde en sak och jag hörde typ allt. Kommer såklart inte skriva om henne eller vad det var men jag fick typ panik när jag hörde så det var väldigt jobbigt. Så egentligen så måste jag försöka sova nu men är fortfarande som helt darrig i hela kroppen så ingen mening att försöka ens.
Har fyllt i denhär iallafall som blev jätte ful så pinsamt att visa men ni får se ändå om ni vill. Och jag kom inte ihåg vilken färg nyckelpigor har på själva kroppen så kanske blev fel men är ju ändå ingen som bryr sig så spelar ingen roll.
 

Bifogade filer

  • IMG_20210819_222628973~2.jpg
    IMG_20210819_222628973~2.jpg
    327,4 KB · Visningar: 63
Är du säker på att båda valen är lika dåliga? Du som gillar att göra listor, kan du lista upp var som är fördelar och nackdelar med de två alternativen?

Och måste det vara antigen eller, eller skulle du kunna prata litegrann om endast några saker kanske?
Ja iallafall lika dåliga för mig. Jag kan försöka göra såna listor men vet inte om jag kommer få ordning på det. Men kan testa.
 
Ja iallafall lika dåliga för mig. Jag kan försöka göra såna listor men vet inte om jag kommer få ordning på det. Men kan testa.

Ja om du ändå inte kan sova så kanske det skulle kunna lugna ner dig lite att försöka skriva listor? Om du vill så kan du berätta i pm vad som hände med den andra tjejen.

Jättebra att du vågade skriva till din pappa ang äckelgubben! Och om han skulle berätta det för din mamma så försök att inte bli allt för besviken på honom, för det är nog nästintill omöjligt för honom att hålla sådana saker hemliga för just henne. Men hoppast att han inte pratar med andra om det än dig.
 
Hade inte tänkt det men har smsat till pappa nu och skrivit det mesta om äckel gubben. Jag tänkte inte det men han skickade en äcklig sak och skrev typ ett hot och äckligt. Så jag skrev till pappa och berättade nästan allt om han och det han har skickat OCH det jag har skickat. Och bad han att inte säga det till nån så får se då om han är lika som personalen som inte kan hålla nånting och berättar allt eller ifall han påriktigt lyssnar på mig. Så ja det märker jag väl. Och han tycker säkert jag är dum i huvudet och jätte korkad och allt nu. Men bryr mig inte.
En annan jobbig sak är att en annan som är här gjorde en sak och jag hörde typ allt. Kommer såklart inte skriva om henne eller vad det var men jag fick typ panik när jag hörde så det var väldigt jobbigt. Så egentligen så måste jag försöka sova nu men är fortfarande som helt darrig i hela kroppen så ingen mening att försöka ens.
Har fyllt i denhär iallafall som blev jätte ful så pinsamt att visa men ni får se ändå om ni vill. Och jag kom inte ihåg vilken färg nyckelpigor har på själva kroppen så kanske blev fel men är ju ändå ingen som bryr sig så spelar ingen roll.
Så bra gjort av dig med messet till din pappa. Skönt att slippa ha det hemligt längre. Kom ihåg att det inte var ditt fel, något av det.
Otäckt med den andra tjejen. Du får svepa in dig i täcket ordentligt. Du kan tänka att du har en av hundarna i sängen hos dig och snusa i pälsen på.
Jättefin bild. Härliga färger. Skönt att du har kunnat pyssla lite. Hoppas du får sova lite i natt. :heart
 
Hade inte tänkt det men har smsat till pappa nu och skrivit det mesta om äckel gubben. Jag tänkte inte det men han skickade en äcklig sak och skrev typ ett hot och äckligt. Så jag skrev till pappa och berättade nästan allt om han och det han har skickat OCH det jag har skickat. Och bad han att inte säga det till nån så får se då om han är lika som personalen som inte kan hålla nånting och berättar allt eller ifall han påriktigt lyssnar på mig. Så ja det märker jag väl. Och han tycker säkert jag är dum i huvudet och jätte korkad och allt nu. Men bryr mig inte.
En annan jobbig sak är att en annan som är här gjorde en sak och jag hörde typ allt. Kommer såklart inte skriva om henne eller vad det var men jag fick typ panik när jag hörde så det var väldigt jobbigt. Så egentligen så måste jag försöka sova nu men är fortfarande som helt darrig i hela kroppen så ingen mening att försöka ens.
Har fyllt i denhär iallafall som blev jätte ful så pinsamt att visa men ni får se ändå om ni vill. Och jag kom inte ihåg vilken färg nyckelpigor har på själva kroppen så kanske blev fel men är ju ändå ingen som bryr sig så spelar ingen roll.
Vad bra att du kunde berätta mer för din pappa; tror du kommer känna lättnad över det framöver. Kanske inte just nu, men sen!
Vilken fin bild, och visst är nyckelpigorna röda :). Jag har även sett gula, men det är nog inte lika vanligt...Här är en bild från hästarnas hage tidigare I somras, kan du hitta alla 3 nyckelpigorna? 😅😍
 

Bifogade filer

  • 20210620_103217.jpg
    20210620_103217.jpg
    697 KB · Visningar: 59
Jag ser flera frågor i det du skriver

- när jag blir stressad, hur kan jag hantera det?
- när jag får ångest, hur kan jag hantera det?
- jag mår jättedåligt över att ha känna att jag tappat kontrollen över mitt liv här, hur kan jag göra för att hantera den känslan?
- vad händer om permissionen inte går som planerat, hur hanterar jag det?

De är proffs på sådana verktyg, för att hantera de situationerna. Eller fråga allmänt - får du mediciner så fråga vilka och vad de gör t ex.
 
Jag drömde världens äckligaste mardröm inatt så vaknade vid kanske 2.30 och sen har jag inte vågat sova mer. Så är jätte trött IGEN idag. Och har fortfarande detaljer och sånt från mardrömmen som jag fortfarande inte får bort ur hjärnan. Men pratade med pappa jätte mycket inatt iallafall efter det och sen har jag lyssnat på p3 dokumentär om en tjej som tog självmord. Vet inte om det var samma tjej som nån skrev om förr men hon blev typ hotad av nåt äckel som hade nudes på henne och sånt. Kunde inte fokusera hela tiden på att lyssna så missade kanske lite men ändå.
 
Jag drömde världens äckligaste mardröm inatt så vaknade vid kanske 2.30 och sen har jag inte vågat sova mer. Så är jätte trött IGEN idag. Och har fortfarande detaljer och sånt från mardrömmen som jag fortfarande inte får bort ur hjärnan. Men pratade med pappa jätte mycket inatt iallafall efter det och sen har jag lyssnat på p3 dokumentär om en tjej som tog självmord. Vet inte om det var samma tjej som nån skrev om förr men hon blev typ hotad av nåt äckel som hade nudes på henne och sånt. Kunde inte fokusera hela tiden på att lyssna så missade kanske lite men ändå.
Usch, det är så himla jobbigt med drömmar som känns sådär verkliga och liksom sitter kvar i kroppen även när man vaknat. Vad skönt att du pratat med din pappa ❤️ Känns det som han tog det med äckelgubben på ett bra sätt?

Jag har också lyssnat på den där P3-dokumentären, så hemskt att höra mamman berätta.

Jag gillar verkligen dina teckningar, blir glad av dom! Älskar dom starka färgerna!
 
Usch, det är så himla jobbigt med drömmar som känns sådär verkliga och liksom sitter kvar i kroppen även när man vaknat. Vad skönt att du pratat med din pappa ❤️ Känns det som han tog det med äckelgubben på ett bra sätt?

Jag har också lyssnat på den där P3-dokumentären, så hemskt att höra mamman berätta.

Jag gillar verkligen dina teckningar, blir glad av dom! Älskar dom starka färgerna!
Vi har inte pratat så jätte mycket om äckel gubben men han verkade iallafall inte bli arg på mig så tror han tog det ganska bra iallafall. Men vet inte ifall han tycker att han ska anmälas eller nåt.
 
Vi har inte pratat så jätte mycket om äckel gubben men han verkade iallafall inte bli arg på mig så tror han tog det ganska bra iallafall. Men vet inte ifall han tycker att han ska anmälas eller nåt.
Du behöver inte fundera över det nu, jag tycker det är jättebra att du berättat och att din pappa hanterat det på ett bra sätt!

Tror du att du kommer kunna sova ikapp lite under dagen?
 
Vi har inte pratat så jätte mycket om äckel gubben men han verkade iallafall inte bli arg på mig så tror han tog det ganska bra iallafall. Men vet inte ifall han tycker att han ska anmälas eller nåt.

Jag har jättesvårt att tro att din pappa skulle bli arg på dig för att någon utnyttjar dig. Det är ju orimligt, det är som att bli arg på någon som blir rånad. Bra pappa du har.

Och såååå himla bra jobbat av dig att få igång en kommunikation med din pappa. Wow, verkligen starkt steg framåt. Hoppas du klappar dig själv på axeln!
 
Jag ser flera frågor i det du skriver

- när jag blir stressad, hur kan jag hantera det?
- när jag får ångest, hur kan jag hantera det?
- jag mår jättedåligt över att ha känna att jag tappat kontrollen över mitt liv här, hur kan jag göra för att hantera den känslan?
- vad händer om permissionen inte går som planerat, hur hanterar jag det?

De är proffs på sådana verktyg, för att hantera de situationerna. Eller fråga allmänt - får du mediciner så fråga vilka och vad de gör t ex.
Fast flera av dom frågorna har vi redan pratat om som stress och ångest och sånt och då är det typ prata med nån eller göra nån aktivitet som rita eller sånt som dom tipsar om. Men ja får se men tror inte jag vill prata med henne. Men får se hur det känns då.
 
Du behöver inte fundera över det nu, jag tycker det är jättebra att du berättat och att din pappa hanterat det på ett bra sätt!

Tror du att du kommer kunna sova ikapp lite under dagen?
Jag vet inte för dom vill ju helst att man inte ska sova på dagen och ska ha läkar samtal nångång idag så beror på när det är och sånt. Men kanske kan sova lite nångång iallafall. Och beror på om dom tycker jag ska göra massa annat eller vad dom tycker.
 
Jag har jättesvårt att tro att din pappa skulle bli arg på dig för att någon utnyttjar dig. Det är ju orimligt, det är som att bli arg på någon som blir rånad. Bra pappa du har.

Och såååå himla bra jobbat av dig att få igång en kommunikation med din pappa. Wow, verkligen starkt steg framåt. Hoppas du klappar dig själv på axeln!
Nej alltså inte att han skulle bli arg för det men att jag har ljugit för han och mamma och har skickat bilder som jag egentligen vet att man INTE ska och fortsatt prata med nån som ger en lite dålig mag känsla liksom. Mer såna saker han kanske skulle bli arg för men har inte verkat som det iallafall.
 
Jag vet inte för dom vill ju helst att man inte ska sova på dagen och ska ha läkar samtal nångång idag så beror på när det är och sånt. Men kanske kan sova lite nångång iallafall. Och beror på om dom tycker jag ska göra massa annat eller vad dom tycker.
Jag förstår. När har du läkarsamtalet?

Och när det gäller din pappa så tror jag att han vet hur äckelgubbar fungerar, hur de manipulerar och beter sig på vissa sätt för att få bilder och information. Så jag tror inte han blir arg över att du skickat grejer eller att du inte berättat för dom innan.
 
Fast flera av dom frågorna har vi redan pratat om som stress och ångest och sånt och då är det typ prata med nån eller göra nån aktivitet som rita eller sånt som dom tipsar om. Men ja får se men tror inte jag vill prata med henne. Men får se hur det känns då.

Men det verkar ändå som du har svårt att få rätt på det. Och jag tycker absolut att du ska berätta att du har svårt att sova. Hjärnan blir utbränd av att snurra på hela dygnet.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 271
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 562
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 972
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp