Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
smörja, spraya, pensla whatever var vad jag menade....
Jag funderar på om man kan spraya en vanlig ridhästs hovar med typ den sprayen du har? men det kanske inte hjälper på samma sätt..?
Skulle gärna vilja att han förblir barfota....
Sprayen fungerar nog oavsett hästras...
När travarna går lopp barfota så har de ju värmt upp innan med skor. Skorna tar man ju av just innan de kör ut till banan inför loppet. Det lilla skydd hoven får av sprayen nöts ju bort under loppet så jag tror inte det är något för en häst som konstant går barfota. efter loppet slår man dit skorna igen så det är ju bara en kort stund hästen är utan skor.
Jahaaa detta visste jag inte! Där ser man,.. ja då kanske jag ska ta mig en funderare till... hehe
trodde dom gick barfota jämt
Man kan göra hovarna starkare om man smörjer in dem med Cornicusin (eller hur det stavas). Men det måste man smörja in vid kronranden varje dag och sedan tar det ju ett tag innan hoven växer ut och den starka delen kommer längst ner så att säga (hoppas ni förstår min flummiga förklaring).
Det gör jag och det fungerar väldigt bra på min unghäst. Vi använde det redan på travet och sen har det bara hängt med mig eftersom jag tycker det har fungerat så bra. Men precis som du skriver så ska man smörja kronranden dagligen under längre tid innan man ser riktigt resultat.