Jag kommer aldrig bli som ni

En sak som jag har hört om autism är att många som har det har mera känsla om rätt och fel motför andra. Men det stämmer ju inte för ALLA utan det finns personer med autism som ljuger mer än alla andra och som inte verkar ha NÅN känsla om rätt och fel ALLS. Men iallafall många är så och det stämmer nog för mig iallafall. Och då kanske endel tror att det är en bra sak men det är det INTE för mig iallafall.
Utan dethär är bara NÅGRA av dom neggativa sakerna som är för det:
Jag tar jätte personligt om andra tillexempel ljuger och är falska
Jag kan inte bara tänka att endel gör elaka saker utan jag vill fatta VARFÖR och många bara skiter i det
Väldigt ofta så KAN jag inte ljuga även ifall jag skulle vilja
Jag blir jätte frusterad ifall nån tror att jag ljuger för jag fattar inte ens varför jag skulle det
Jag kan inte bara släppa när andra är falska utan jag vill veta VARFÖR
Jag får panik ifall jag vet att nånting är mitt fel eller att jag är rädd för det
Det är bara endel av allt så jag skulle kunna skriva mycket mera men jag orkar inte det. Men ja det kanske låter som en liten sak men det är bara EN andledning att jag aldrig kommer passa in och jag kommer aldrig ha nåt okej liv. För domflesta är inte som mig eller rättaresagt så är det ju mig det är fel på. Så JAG är inte som domflesta andra. Och jag fattar inte domflesta andra och dom fattar inte mig och då är jag fast i att vara ensam och utan för föralltid.
 

Det var ett svar på det här som du skrev:


Där låt det som att du gjort något som du skulle vilja ha gjort annorlunda nu i efterhand? Och jag menade bara att du inte är ensam om att göra saker som du sedan känner att "ånej, detta blev fel" - det är något som händer för de flesta ganska ofta skulle jag säga.
Det skrev jag inte och det menade jag inte men jag är inte för vånad att du hittar på massa om vad JAG menar. Och bara för att vara över tydlig så JAG HAR INTE GJORT NÅT SOM JSG SKYLLE HA VILJA GJORT ANNOR LUNDA och JAG KÄNNER INTE ÅNEJ DET BLEV FEL OM NÅT.
Utan det är ANDRA som an ser att jaf gör allt fel och tänker fel hela fucking tiden.
 
@Lhas Jag tog bort dina inlägg för du vet inte ett skit om mitt liv och hur jag tänker eller hurmycket jag försöker och det SISTA jag be höver är att nån som inte verkar ha spmycket empati och som inte vet ett skit säger åt mitt att jag ska skärps mig och att det inte kommer bli bättre pågrund av min in ställning. Du kanske borde försöka tänka lite innan du skriver sånt till andra.
 
@Lhas Jag tog bort dina inlägg för du vet inte ett skit om mitt liv och hur jag tänker eller hurmycket jag försöker och det SISTA jag be höver är att nån som inte verkar ha spmycket empati och som inte vet ett skit säger åt mitt att jag ska skärps mig och att det inte kommer bli bättre pågrund av min in ställning. Du kanske borde försöka tänka lite innan du skriver sånt till andra.
Du får må hur dåligt du vill men du är du och vi alla med autism är inte sämre människor bara för du ser dig själv som det just nu.
 
Du får må hur dåligt du vill men du är du och vi alla med autism är inte sämre människor bara för du ser dig själv som det just nu.
Nej och jag har inte sagt nåt om det heller så du kanske inte be höver hitta på. JAG hatar att JAG har autism men jag skiter väl i om du har det och älskar det. Och jag VILL inte må dåligt men bara att du skriver det visar du att du inte har såmycket empati om hur andra känner.
 
@Lhas Om du blir så provocerad över hur någon annan ser på sig själv och sin diagnos så att du inte kan svara utan att vara oförskämd i en dagbokstråd, så är det trevligare för alla att du ignorerar. Såklart kan man bli provocerad om man känner att ens egenskaper och diagnos generaliseras kring på ett negativt sätt men lite taktkänsla kan man faktiskt ha.
Jag tror det är få på forumet som missat att Emma kämpar mot många olika saker, varje dag. Att då få höra att man är gnällig hjälper inte.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 266
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 555
Senast: Flixon
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp