Jag mår bra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha läst lite runt här under dagbok så kan jag konstatera att jag har det väldigt bra!

Lyckligt lottad att få ha en frisk kropp och knopp, aldrig känt mig stressad och mer eller mindre alltid haft en ekonomisk trygghet och support från familjen vad än jag velat göra i livet.

Jag har dessutom ett riktigt bra, roligt, kärleksfullt och tryggt förhållande med en man som även är min bästa vän. Vi har dippar också i stundens hetta men aldrig har det gått över 24h innan vi pratat genom och hittat lösningar!

Jag har förmånen att bo på en tropisk ö och jag har två riktigt roliga deltidsjobb som väntar på mig när mitt jobbtillstånd kickar in i slutet av månaden. Efter att ha varit "arbetsbefriad och rest ett par varv runt jorden" senaste året känns det riktigt kul och motiverande att gå tillbaka och jobba!

Jag har haft förmånen att resa de senaste åren innan jag valde att satsa på förhållandet och försöka stanna här permanent.

Ibland saknar jag dock Sverige. Jag hade en dröm om att starta ett unikt företag där och bygga ett liv runt det. Det är 100% att det aldrig kan bli möjligt nu och det är väl det enda jag tänker 'attans'.

Inte för att gnugga mitt lyckorus i någon annans ansikte men ja, jag mår verklugen bra!

20170414_131849.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ännu en skriva av sig tråd. Jag mår inte bra och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare. Det känns som att jag är i ett moment...
Svar
17
· Visningar
1 980
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 523
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 953
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 113
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp