Jag måste få skryta lite :)

et_flickan

Trådstartare
Jag är så glad och stolt på min och mammas rottistik.
All träning och slit har lönat sig.

För er som inte vet så har hunden haft det väldigt jobbigt där vi bor. Dvs elaka grannar som springer och terrar hundstackarn. Första gången efter två år inne i staden där vi bor hade jag ett rent helvete med hunden. Hon kunde inte möta folk utan att göra utfall, byggjobbare eller folk med reflexdräkt gick inte att träffa, fick alltid gå en omväg. Hon var så stressad, kunde inte ligga still, var ganska smal.

Men nu har jag en helt annan hund när jag är ute och går. Visst hon är verkligen en rottis, envis som synden, och gör helst som hon själv vill. Men nu är hon nyfiken på folk, vill till och med fram och hälsa (vilket hon inte får göra). Vi kan möta folk med reflexer på sig eller ngn annan form av dräkt utan att det blir ett jävla liv.

Jag är stolt över mig själv och min hund. Godisträningen och fjäskandet från mig gav belöning. Hade aldrig kunnat träna på ett annat sätt än med bebis språk och godis. Hon har till och med gått upp x antal kilo :)

Behövde bara få skriva av med glädjen :bump:

Sv: Jag måste få skryta lite :)

GRATTIS TILL DET! Och bra jobbat! Är själv mitt inne i träning med stressad hund, hennes största problem är dock hundar, men människor duger att skälla på dom med :cool: Och det är inte det enklaste att träna en stressad hund! Så :bow: till dig!

Sv: Jag måste få skryta lite :)

Tack :)

Vi har dock fått ett litet bakslag nu. Denna vecka verkar hon ha sin dåliga vecka, damen är en humörshund. Men inga utfall dock, bara väldigt intresserad och stirrig på människor. Jag blev faktiskt lite arg idag vilket jag inte ska bli, men hon fattade vinkeln att jag var arg och det fick vara nog. Kan tillägga att hon är hemskt galen i bilar. Speciellt vita bilar :D men tålamod och räkna till tio så går det bra.

Men jag håller med. Att träna en nervös eller stressad hund är inte lätt. Speciellt inte en aktiv hund som denna tik är. Det går inte att ha för höga krav samtidigt som man måste ha liite krav. Och ett enda litet fel förstör precis hela träningen.

Lycka till med din hund :)

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 529
Senast: Sel
·
Övr. Hund Finns en schäfertik i mitt område, ja den bor till och med i huset jämte mig och vi stöter då på varandra jämt känns det som. Min hund...
Svar
13
· Visningar
2 139
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Måste få skryta lite - eller okej, mycket, men är strålande glad å Svarta Ligistens vägar (eller, han börjar skifta i brunt, jag ger mig...
Svar
16
· Visningar
1 329
Senast: Alexandra_W
·
A
Övr. Hund Jag slår ihop 2 frågor i en tråd, hoppas det går bra :) Kan börja med att berätta lite bakgrundsinfo om jycken ifråga...
Svar
11
· Visningar
1 500
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka