Jag måste lämna bort min hund...

M

Mykatt

Det är ingen som nappat på att passa min hund på dagarna när jag pluggar, och det ser ut som om jag måste ta ett hastigt beslut att låna ut henne en längre tid :( Det är känns jätte svårt, har aldrig varit från henne mer än 1 dygn sen jag köpte henne.
Någon som vart i samma sits som mig? Hur har det gått? Vart och hur hittar man lämpligt hem åt hunden?
 
Finns det inget hunddagis i närheten?
Bor du långt ifrån skolan? Annars går det ju att lösa så att du går hem på lunchen och går ut med vovven. Inte den optimala lösningen men den fungerar ju.... En rejäl prommis på morgonen så att den är ordentligt rastad så bör det gå.

Om du har bil kan ju hunden hänga med till skolan och sitta i bilen, då kan du ju gå ut en sväng mellan lektionerna och rasta den. Fungerar ju tyvärr ej när det är soligt ute eller när det är riktigt kallt om du inte har en hund med rejäl päls. Min hund älskar att ligga i bilen så hon sover ofta där om det blir att jag behöver vara hemifrån länge.
 
Kan inte hunden vara ensam hemma medan du pluggar. Är du på skolan hela dagarna eller har ni inga självstudier? Man brukar ju vara iväg hemifrån mycket mindre än när man jobbar....

De flesta hundar brukar ju kunna vara ensamma rätt många timmar om de är ordentligt aktiverade och har fått motionera och träna...
 
Tyvärr finns här inget hunddagis, och jag har fyra mil till skolan, pendlar över 2 timmar om dagen.

Jag har fått studera hemma nästan hela förra terminen, men nu så är det slut på det då det är många nya kurser som ska läsas in. Tyvärr har jag ingen bil heller...

Försöker hitta en annan lösning, men det tycks inte finnas någon. Bra med min hund är ju att hon inte är en enmanshund i alla fall!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 731
Senast: hollypolly
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 114
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 276
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 607
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp