Jag och min Häst Otursförföljda :(

Sv: Jag och min Häst Otursförföljda :(

Bra att ni hittade ngt annat.. men hela saken later konstig.. om de reser mellan sverige och florida maste de ju ha ngn som tar hand om hasten fulltid nar de ar borta..
Nu vet jag inte om de ar svenska eller inte.. men i usa ar det helt annorlunda hastregler an i sverige.. hastar star inne langre, inget problem att ha dem ensam etc etc.. att hovar ser for djalvliga ut ar det ingen som bryr sig om..

Men som du sa, du kan anmala om du vill, ditt choice, men sedan ni ar darifran skulle jag nog lagga allt pa hyllan och ga vidare.. hoppas det fungerar pa ditt nya stalle..
 
Sv: Jag och min Häst Otursförföljda :(

Ja dom har ju haft oss som tagit hand om deras häst när dom varit i Florida.

Jo vi har förstått att det inte alls är samma hästhållning här som där. Men hästen är i Sverige och ska skötas efter Sveriges regler så.

Dom är Svenskar men har bott en stor del av sitt liv i Florida.

Jag hoppas dom ordnar upp det så deras häst får någonstans att stå så dom inte lämnar honom där när det är dags att åka tillbaka:crazy:...

Kan tillägga att dom har 2 hästar till här i Sverige som står hos en Fodervärd just nu.

Men jag ska försöka hålla koll på hur det går för deras stackars häst. Våra har det bra nu som sagt!!
 
Sv: Jag och min Häst Otursförföljda :(

Här där jag bor så anses det "knäpp" tid, kanske fel ordval men kalla det udda ist.
I de flesta kollektivstall tas dom in senast nio då folk vill vara hemma med familjen i tid.

Jag som har mina hemma tycker inte alls 23 är udda tid, men jag ha ju inga regler än mina egna att följa heller.
 
Sv: Jag och min Häst Otursförföljda :(

Håller me dig.. Kan hästarna vara ute till den tiden så vrf inte? Det är ju inte meningen att hästar ska stå inne i små boxar mer än dom e ute å rör på sig.

Lägger till att jag inte vet hur deras häst har det. Åker förbi ibland men det är mörkt i stallet. Vågar Inte gå fram och titta. Så kanske har hästen fått en ny plats i ett annat stall.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 081
Senast: Inte_Ung
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 145
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: warg
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
432
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp