J
Jo_bo
Sv: Jag orkar inte mer
Jag vet en sak som hjälper mot sparkandet i boxen iallafall.
Be hovslagaren hjälpa dig med att sätta på kotringar på bakbenen, de ska sitta lågt, de ska vila mot kronranden.
När man rider eller tar ut hästen i hagen tar man av dom (viktigt!!).
Det hjälper garanterat, många hästar har blivit botade av detta.
Fråga din hovslagare om han/hon har hört talas om detta.
En kotring fungerar så att ringen åker upp till kotleden när hästen sparkar. När hoven åker bakåt och når ändläget faller ringen ner på kronranden, vilket förmodligen känns obehagligt för hästen. Hästen lär sig snabbt alldeles själv att det inte är kul att sparka. Det är 100 % ofarligt för hästen. Det är till o med så att hovkvaliteten sägs förbättras av massagen som kotringarna ger på kronranden.
lycka till!
Jag vet en sak som hjälper mot sparkandet i boxen iallafall.
Be hovslagaren hjälpa dig med att sätta på kotringar på bakbenen, de ska sitta lågt, de ska vila mot kronranden.
När man rider eller tar ut hästen i hagen tar man av dom (viktigt!!).
Det hjälper garanterat, många hästar har blivit botade av detta.
Fråga din hovslagare om han/hon har hört talas om detta.
En kotring fungerar så att ringen åker upp till kotleden när hästen sparkar. När hoven åker bakåt och når ändläget faller ringen ner på kronranden, vilket förmodligen känns obehagligt för hästen. Hästen lär sig snabbt alldeles själv att det inte är kul att sparka. Det är 100 % ofarligt för hästen. Det är till o med så att hovkvaliteten sägs förbättras av massagen som kotringarna ger på kronranden.
lycka till!