Jag orkar inte mer

Sv: Jag orkar inte mer

Stallägaren ringde mig i förmiddags och sa att Bella inte kunde gå så jag åkte dit och det visade sig att hon knappt kan stödja på ena frambenet och så har hon massa feber. Sitter och väntar på att vet. ska ringa nu.

Detta spårar ur. Jag blir tokig!

Men stackars er :(
jag vill bara ge dig en STOR kram och hoppas på att allt går bra!

Vi kan gråta ihop, för jag har också ett sto med stora bekymmer :cry:
Jag tänker inte ge upp, för hon är värd att kämpa för och det vet jag att Din Dam också är. :banana:

Vart är det du ska flytta då?
Har du funderat på att betäcka henne, många ston lugnar ner sej betydligt efter det...:)

Har hon alltid gjort så, elelr är det "stallgrannen" hon inte gillar? Kan kanske vara därför hon är irriterad och spakrar.

Kanske är ett fullblod lite för livligt för dig? Du kanske borde skaffa en lite mer rutinerad häst, som kan göra digm lite tuffare och visa att hästar är underbara djur!!!!

Glimfeather skrev:
Stallägaren ringde mig i förmiddags och sa att Bella inte kunde gå så jag åkte dit och det visade sig att hon knappt kan stödja på ena frambenet och så har hon massa feber. Sitter och väntar på att vet. ska ringa nu.

Detta spårar ur. Jag blir tokig!
Neej, fy... :( Skickar lite orkepepp till dig iaf, det lär du behöva!

:bump: :bump: :banana:

Hur har det gått?

Kramar Z

Hon är inte särskilt livlig för att vara fullblod. När jag rider hbl. blir jag tokig. De är så sega.

Jag hade en häst som hette My fair lady.Hon kallads Fortuna.Hon var ett sto på 15år.Dom som jag köpte den av sa att hon var hur snäll som hälst och en bra nybörjar häst fast hon var 160cm hög och ett amerikanskt varmblod.Hon kom en vacker dag till stallet:draksvik ridstall.Hon var vacker men MAGER.Då började problemen.Mina kmpisar var så avundsjuka att dom sa att hon är en hämsk häst.Hon sparkade i boxen och bet efter sig.Stallägaren hållde nästan på att slåihjäl henne med en hammare för att hon nafsat efter honom en gång.Jag älskade henne mest av allt på jorden.Men jag ville vara med mina kompisar och tiden med henne blev gläsare och gläsare.Hon stod inte still när man skulle stiga upp på henne och jag blev vannsinnig på henne.Hon had problem med ryggen och hovarna.Jag fick hjälp av några tjejr på stallet och hjälp av en bra ridlärare.Jag sålde henne tillslut.Stall hyran blev bara större och större.Stallägaren ville ha bort henne.Nu ångrar jag mig väldigt mycket.Hon och jag skulle kunna ha blivit ett bra par.Så ge ej upp....Byt stall om du måst.Anställ en bra ridlärare om bara tränar dig!Sån hade jag tills hon slutede.:cry: :( Ha det bra!!!!=):crazy:

:( Och det finns som vanligt inga bra veterinärer som kan komma ut då? Kan ju tyvärr bara rekommendera kliniken isf, men du lär väl knappast rida över Tjörnbron på en så halt häst...

Skickar ett ordentligt fång styrkekramar till dig! Ta hand om dig. :bow:

//Z

Jag har hästen ungefär 2 mil från bron också, så jag tror inte en så lång promenad är en hit med en jätehalt häst

Glimfeather skrev:
Jag kommer aldrig mer våga köpa en häst.

Jag har läst det mesta i tråden och tycker att du haft en maximal j**la otur. Tro inte att det är på detta sätt det ska vara för en hästägare. Ska du inte fundera på att sälja henne och ta ett brejk som hästägare, eller kanske söka efter en annan häst. Visst gillar du hästen men det ska inte behöva gå ut över ditt välbefinnande. Du behöver sätta dig själv i första rummet annars blir du ingen glad matte. Ibland är det faktiskt OK att ge upp och erkänna att det inte gick denna gången. Är detta ett sådant tillfälle månntro?

Hur har det gått?

Jag köpte också ett fullblod en gång i tiden som jag skulle ha som hopp och fälttävlanshäst...tyvärr så visade det sej att jag blev stenlurad och efter ca 15 månader sa jag att jag aldrig mer skulle ens titta på en häst..så rädd var jag...
Men efter knappt 1 månad fick jag köpa den unghäst som jag följt sen hon tillverkades.
Vi fick 20 lyckliga år tillsammans...

Fendi skrev:
Vi stoägare har nog alla lipat både 3 och 4 gånger. :smirk:

HeJ!

Jag måste säja att jag grät fler gånger som valackägare.. Där hände samma tråkiga saker varje dag, inga överaskningar där inte, och ingen förståelse från häst heller..

Jag älskar mitt sto, skulle aldrig byta bort hennes ibland hemska humör, hellre det än en trist och tråkig valack..

/ Lavinia, som för övrigt inte vill ha valack igen!

Jo, det går. Hon är halt just nu på ena fram och ena bak. Och den andra fram har blivit mycket bättre, svullnaden är nästan helt nere. Ska snart släppa ut henne dygnet runt så hon får lite roligare.

Jo ... Jag släppte henne i den stora hagen med ponnyerna idag, ska antagligen få vara ute inatt beroende på hur vädret blir lite senare.

kan du inte pröva att ha henen på lösdrift- ett bra lösdrift då känner folk som har hästar i lösdrift även tävlinhästar o dom mår så himla bra av de e alltid frisk o fina. ja vet en galopptränare som har sin starthästar på lösdrift o det funkar jätte bra. dom är väldigt hermoniksa. kasnke det skulle va bra för din häst

ha henne på lösdrift låter uppenbarligen som att hon inte trivs att bli instängd och låt henne gå med flera andra hästar, hästar är flockdjur och kan få såna där konstiga onaturliga beteenden om de inte får utlopp för de natruliga beteendena.

om du har henne i box se till så att hästarna hon står brevid och hon är smas(kan va en bra början)

lycka till.

Liknande trådar

Hästmänniskan I förrgår fick jag värsta tänkbara samtalen, stallägaren ringde, min syster ringde, ena stallkompisen hade ringt...min häst hade fått en... 2
Svar
23
· Visningar
3 212
Senast: Celestan
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv... 2
Svar
24
· Visningar
7 614
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 633
Senast: Liten
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort... 2
Svar
24
· Visningar
3 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka