Jag orkar inte

Det är så jävla jävla jobbigt när den fucking ensam känslan tar över exakt ALLT. Och den förstör allt.
Okej ridningen gick okej idag men jag kan inte berätta det till nån så då känns det som det inte spelade nån roll.
För ingen kan eller vill eller har tid med att prata eller skriva med mig. Eller jo somvanligt så dom enda jag kan prata med är personalen.
Tänk er själva ifall ni inte hade nån vän eller familj eller nån som ni kunde prata med när ni be hövde det. Utan domenda var personal som bara har tid att prata för det är deras jobb. Men om du säger nåt dåligt så kommer det få konse kvenser. Så du kan inte berätta om tvång tankar för då kommer du inte få vara själv. Och du kan inte berätta om kanske bra saker för det vill du berätta till nån VÄN inte nån som MÅSTE. Och du kan inte berätta hur du känner för då kommer dom berätta vidare det.
Jag VET att dom kanske tycker om sitt jobb och dom kanske påriktigt bryr sig om sitt jobb. Och jag VET att personalen här är domflesta jätte bra motför på många andra hvb hem och sånt. Jag VET att jag har haft så jävla mycket tur att JAG får bo här. Men det hjälper inte mot ensam känslan iallafall utan det blir bara värre och att jag bara är så jävla jävla hopp lös.
 

Om jag kunde önska vadsomhelst i hela världen så skulle jag önska att ingen annan nånsin skulle känna sig så i betydig och värde lös som jag gör. Och att ingen annan nånsin skulle ha som denhär bubblan att o avsett vad så passar jag aldrig in och funkar som andra.
 
Om jag kunde önska vadsomhelst i hela världen så skulle jag önska att ingen annan nånsin skulle känna sig så i betydig och värde lös som jag gör. Och att ingen annan nånsin skulle ha som denhär bubblan att o avsett vad så passar jag aldrig in och funkar som andra.

Vad snäll och omtänksam du är. :heart Jag önskar att du kunde slippa känna så som du gör. Du är värdefull och betydelsesfull, och förtjänar känna att du passar in. :heart
 
Jag bara skrittade runt lite i rid huset somvanligt. Så det kanske inte riktigt räknas som ridning egentligen för jag bara sitter ju och typ åker med.

. Tycker absolut det räknas som ridning. Förstår verkligen ensamhetskänslan den har jag haft många gånger i livet. Jag hoppas att vi som bryr oss om dig här kan få dig att känna dig lite mindre ensam. Även om det såklart inte är samma sak som att ha någon i verkliga livet att prata med. Men hoppas vi kan göra en liten skillnad iallafall.

Vad har hästen för färg? Har den några tecken?
 
Ja det är det väl. Det är ett c-ponny sto som är jätte lugn och så. Så det är väl ungefär massa små barn och jag som rider henne. Eller jag vet inte men hon är nog mest barn ponny typen och handikapp häst då.
Säkert en riktig guldhäst, de är så svåra att hitta! Får du pyssla med henne också?
 
. Tycker absolut det räknas som ridning. Förstår verkligen ensamhetskänslan den har jag haft många gånger i livet. Jag hoppas att vi som bryr oss om dig här kan få dig att känna dig lite mindre ensam. Även om det såklart inte är samma sak som att ha någon i verkliga livet att prata med. Men hoppas vi kan göra en liten skillnad iallafall.

Vad har hästen för färg? Har den några tecken?
Ja lite kan det hjälpa mot ensam känslan ifall nån skriver här ❤️ Men det är ändå som en ensam känsla att jag inte kan ha nån nära vän påriktigt om du fattar hur jag menar.
Och hon är fux med ljus man och svans och så har hon bläs och tror hon har vitt på ena bak benet men kommer inte håg exakt justnu.
 
Ja lite kan det hjälpa mot ensam känslan ifall nån skriver här ❤️ Men det är ändå som en ensam känsla att jag inte kan ha nån nära vän påriktigt om du fattar hur jag menar.
Och hon är fux med ljus man och svans och så har hon bläs och tror hon har vitt på ena bak benet men kommer inte håg exakt justnu.
Fuxar med bläs är det finaste som finns tycker jag :love:
Vad har du för favoritfärg på hästar?
 
Ja lite kan det hjälpa mot ensam känslan ifall nån skriver här ❤️ Men det är ändå som en ensam känsla att jag inte kan ha nån nära vän påriktigt om du fattar hur jag menar.
Och hon är fux med ljus man och svans och så har hon bläs och tror hon har vitt på ena bak benet men kommer inte håg exakt justnu.


Förstår precis hur du menar jag har också varit utan några nära vänner under perioder i livet. Då fanns inte heller internet på den tiden så inga såna här forum var tillgängliga. Att inte ha någon att prata med kan verkligen bryta ner en psykiskt.

Låter som en fin häst! Som dessutom är så lugn och fin att rida. Jag tycker hästar med bläs är fina.
 
Fast jag gör ju aldrig det alltså jag passar aldrig in.
:heart :heart :heart

Inte jag heller egentligen och vissa perioder i livet har det känts tufft. Men jag har haft turen att ofta kunna hitta sammanhang där det är okej att sticka ut. 🙂

Och jag förstår verkligen om det kan låta käckt och förenklat när jag skriver så. Men det jag egentligen vill säga är att det finns två sidor av att försöka hitta in i en gemenskap. Det är klart att man ska försöka vara en bra och bussig kompis och försöka passa in på det sättet (men inte så mycket att man blir utnyttjad eller inte får ut något själv av relationen). Men samtidigt är det viktigt att få vara sig själv och känna sig accepterad. Att inte behöva spela en roll för att få vara med. Och det kan ju vara ett test om kompisar är riktiga kompisar, att man känner sig välkommen som man är. Det är det jag menar med att jag hellre sticker ut än passar in.

Jag förstår att det känns oerhört hopplöst. Men du är inte hopplös! Du är en bra tjej som har haft extremt mycket otur och jag hoppas så att du får känna lite glädje snart så att du får lite hopp.
 
Förstår precis hur du menar jag har också varit utan några nära vänner under perioder i livet. Då fanns inte heller internet på den tiden så inga såna här forum var tillgängliga. Att inte ha någon att prata med kan verkligen bryta ner en psykiskt.

Låter som en fin häst! Som dessutom är så lugn och fin att rida. Jag tycker hästar med bläs är fina.
Ja det kan det. Det är nästan den värsta känslan som finns tycker jag. Och ibland så kanske ingen vill eller kan svara och då känns det ännu värre typ som att man säger nånting rakt ut till jätte många och ingen märker att man finns ens. Så man skulle likagärna kunna vara helt o synlig.
Och jag tycker också att det är fint med bläs ❤️ Min ponny O har också det ❤️
 
:heart :heart :heart

Inte jag heller egentligen och vissa perioder i livet har det känts tufft. Men jag har haft turen att ofta kunna hitta sammanhang där det är okej att sticka ut. 🙂

Och jag förstår verkligen om det kan låta käckt och förenklat när jag skriver så. Men det jag egentligen vill säga är att det finns två sidor av att försöka hitta in i en gemenskap. Det är klart att man ska försöka vara en bra och bussig kompis och försöka passa in på det sättet (men inte så mycket att man blir utnyttjad eller inte får ut något själv av relationen). Men samtidigt är det viktigt att få vara sig själv och känna sig accepterad. Att inte behöva spela en roll för att få vara med. Och det kan ju vara ett test om kompisar är riktiga kompisar, att man känner sig välkommen som man är. Det är det jag menar med att jag hellre sticker ut än passar in.

Jag förstår att det känns oerhört hopplöst. Men du är inte hopplös! Du är en bra tjej som har haft extremt mycket otur och jag hoppas så att du får känna lite glädje snart så att du får lite hopp.
Jag tror att jag fattar hur du menar. Och det är säkert som ett bra test ifall man är acsepterad som man är. Men det är svårt också för det känns som att jag är så jävla konstig motför alla andra så ingen skulle vilja vara vän med mig om dom visste allt hur jag är. Men inte att jag fejkar hur jag är men som att jag måste gömma endel saker eller hur jag ska förklara.
Och som idag så blev det bråk i skolan om en sak och då var det jag och en tjej som jag iallafall räknar som min kompis. Men iallafall så sa hon nånting hur jag är på ett taskigt sätt så det känns som det bara är fel på mig och att allt som ÄR fel och allt som jag är dålig på är så jävla tydligt för allaandra och att ingen nog kan acseptera mig som jag är.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag verkligen verkligen HATAR är att jag blir så jävla på verkad av andra helatiden. Eller inte HELATIDEN men iallafall för...
2
Svar
32
· Visningar
1 416
  • Artikel
Dagbok Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 429
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 460
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp