Jag slår vad!

F

Fire-Eye

...om att ingen här kan hjälpa mig med min dator. just nu.

"Det finns inte stöd för delade mappar på din dator".

:confused::cry: VARFÖR?!
 
Sv: Jag slår vad!

Putta.... Please?? :cry:

Har hållt på med detta huuur länge som helst, men ingenting funkar. :cry:
 
Sv: Jag slår vad!

Hur länge som helst? Att du väntar hela 22 minuter innan du bumpar (vilket knappast behövs på ett antal dagar i det här subforumet) visar ju vilket tålamod du har...
Anyway, en början är ju att du berättar vad problemet faktiskt är. Annars kan jag alltid bara svara "Därför!". Gissar att du antingen försöker dela ut en mapp eller komma åt en delad mapp. Sen vore det bra om du sa vad för version av windows (eller osx) du har.
 
Sv: Jag slår vad!

Jag har hållt på med det hur länge som helst - själv. Har ont om tid nu och undrar därför om någon här kanske kan hjälpa mig.

Jag har Windows XP, och ska starta en delad mapp på msn. Det fungerar inte, nåt om FAT32 och NTFS... :confused:
 
Sv: Jag slår vad!

Så här konverterar du en befintlig FAT- eller FAT32-volym till NTFS: 1. Klicka på Start, peka på Alla program, peka på Tillbehör och klicka på Kommandotolken.
2. Skriv följande vid kommandotolken, där enhetsbeteckning är enheten du vill konvertera:
convert enhetsbeteckning: /fs:ntfs
Skriv till exempel följande kommando om du vill konvertera enhet E till NTFS:
convert e: /fs:ntfs
Obs! Om operativsystemet finns på enheten du konverterar tillfrågas du om du vill schemalägga aktiviteten när du startar om datorn, eftersom konverteringen inte kan slutföras medan operativsystemet körs. Klicka på JA.
3. När följande meddelande visas vid kommandotolken skriver du volymetiketten för enheten du konverterar och trycker sedan på RETUR:
Filsystemet är av typen FAT.
Ange den aktuella volymetiketten för enhetsbeteckning
4. När konverteringen till NTFS har slutförts visas följande meddelande vid kommandotolken:
Konverteringen är klar
5. Stäng kommandotolken.

:confused:
 
Sv: Jag slår vad!

Vadå "Nåt om"? Du måste förstås citera meddelandet ordagrannt.

Äsch, vaddå, h*n slog ju vad om att ingen kunde hjälpa henne/honom, så då kan man väl inte komma med en användbar felbeskrivning heller, det är ju kontraproduktivt.
 
Sv: Jag slår vad!

Där har du ju svaret, så vad är problemet?
 
Sv: Jag slår vad!

Tack! Känns lite som att jag blir ratad för att jag inte kan något...
Därför jag ber om hjälp ju, för jag fattar inte ett skit. Hur jag än gör så får jag inte det till att funka. :confused:

:bow:
 
Sv: Jag slår vad!

Tack! Känns lite som att jag blir ratad för att jag inte kan något...
Därför jag ber om hjälp ju, för jag fattar inte ett skit. Hur jag än gör så får jag inte det till att funka. :confused:

:bow:

*HTD

Men hur gör du? Följ guiden du själv postade och skriv steg för steg vad du gör och vad som går fel.
 
Sv: Jag slår vad!

Jag har skrivit in; convert C: /fs:ntfs
(+retur)
"Ange aktuell volymetikett för enhet C:"

Vad skriver jag där?
 
Sv: Jag slår vad!

Vad din C-disk heter. Antingen öppna "Den här datorn" och kolla där (står som "NAMN (C:)", eller skriv "fsutil fsinfo volumeinfo C:\" och så står volymetiketten där, första raden "Volymens namn:".
 
Sv: Jag slår vad!

"Konverteringen kunde inte utföras eftersom att volymen används av en annan process. Konverteringen kanske kan utföras om processen kopplas från först."

:bow:
 
Sv: Jag slår vad!

Du borde ha fått en fråga huruvida du vill köra konverteringen nu eller schemalägga den, säker på att C: är systemdisken? Har du fler?
 
Sv: Jag slår vad!

Ingen fråga.. :(

Har en D: också, men den heter inget,.. Men ska jag prova med den istället då?
 
Sv: Jag slår vad!

Använd %SYSTEMDRIVE% (inkl. procenttecknen) istället för C: så blir det rätt partition.
I varje fall borde även det felmeddelandet du skrev innan åtföljas av ett ja/nej-val.
 
Sv: Jag slår vad!

Gjorde om det, med C:, och nu kom där upp en fråga...

"Vill du framtvinga en frånkoppling av den här volymen?"

- Ja.

"Det gick inte att...."

*Skriver in det du sa...*
 
Sv: Jag slår vad!

:bow::bow::love::love:

TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!! Nu fungerar det ÄNTLIGEN!!! :love::bow:

Vad hade jag gjort utan buke?! :d:bow:
 

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 116
Senast: Pinus
·
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
666
Senast: tuaphua
·
IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
964
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag håller på att bli tokig på mängden spam i inkorgen på min Hotmail/outlook. Har blockerat huuuur många mailadresser som helst men får...
2
Svar
23
· Visningar
1 202
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp