Jag tål inte att bli hotad med kniv

Jag har varit ute och gått igen. Det blev en sväng på nästan 3 km. Men konditionen är inte den bästa. Jag jobbar på det så att säga. Det är en skön känsla att känna att kroppen är i trim och gör det man ber om. Så dit vill jag komma igen.

Jag funderar på att börja med kampsport. Jag har tidigare gått en halv termin på aikido och sen var jag och provtränade på ett kampsportcenter för ett antal år sedan. Det hade varit kul att börja, men jag insåg att jag inte skulle hinna och orka. Då red jag ju och sen odlade jag. Och det fanns inte tid över till att träna kampsport.

En barndomskompis har tränat en del karate och annat. Hon fick faktiskt nytta av det en gång när det klev in en man på hennes jobb och skulle råna henne. Han var beväpnad med kniv. Men han gav sig på fel kvinna. Efteråt sa hon till mig "Jag tål inte att bli hotad med kniv, så jag var tvungen att ge honom stryk." Hon hade fått in ett antal fullträffar på honom. Sån jäkla tur att hon tränat så mycket och kunde ge honom vad han förtjänade. Tänk om det i stället hade varit hennes mamma som jobbat där den dagen. Det hade ju inte slutat bra.

Inte för att jag själv räknar med att någonsin råka ut för ett rånförsök, men jag känner ändå att det vore en skön känsla att vara kompetent på kampsport.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp