Jag vad tycker ni?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Alpin87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 829
A

Alpin87

Är ni inskränkta på eran gren eller tar ni det i utrustningsväg som behövs. Även om det inte är rätt för just eran gren.
Detta gäller såklart inte tävling.

Tex. Pullarnosgrimma vid dressyr
Hoppsadel vid dressyr
Hjälptyglar vid dressyr
Strykkappor vid hoppning
Travbett på ridhäst
Dressyrspö vid hoppning
Svanskappa på stor häst

You name it! Vad har ni som andra kanske inte tycker passar?

Jag tycker det viktigaste är att det är funktionellt.

Sv: Jag vad tycker ni?

Jag har bara det som passar in, känner att det är viktigt att hela bilden stämmer på nåt sätt. Att det är harmoni. :angel: Har veredus skydd på om det är väldigt vått, men där tar det stopp. Martingal om han är väldigt vild och vi ska rida på stubbåkern.

Men jag har brun sadel och stövlar, det tycker ju vissa inte är dressyrigt. Men det tycker jag. brink har också bruna haha.. :p

Jag tycker inte att det är att trampa över ''gränsen'' att ha Veredus skydd direkt ;) Jag menar om man rider ut så passar sig väl det i alla fall?

Brunt är väl dressyrigt, bara man matchar. Finns det speciella färgkoder på lädret? Jag menar, london kanske inte passar men brunt är snyggt och speciellt på en fux, vilket du också har.

Jag vet inte, men har fått kommentarer från vissa hold att brunt ej passar sig på en dressyrhäst, allt ska vara svart och vitt. Jag tycker svart är tråkigt, hade det innan och gick bara omkring och önskade att jag hade brun sadel istället... :D

Jag har en svart dressyrsadel med rödbrunt träns eller mörkbrunt träns. När jag skulle träna för min dressyrtränare sist så fick jag låna min kompis svarta träns, för man åker inte på en dressyrträning där tränaren är noga med utrustningen med ett brunt träns, sa hon.

Fick villigt låna hennes, men äger inget svart ännu, har inte hittat något jag gillar. Sedan kan jag ha vita benlindor runt om när jag rider i hoppsadel. Oftast försöker jag matcha eller ha benlindor vid dressyr och benskydd vid hoppning. Har haft hhjälptyglar i dressyren ibland.

Kram Favina :bump:

Är dressyr ryttare men rider till vardags i "hopphjälm", vilket stör ganska många i mitt stall...

Njae jag kallar mig väll dressyrryttare men rider mer i min GPA titium en vad jag rider i min CO showhat. Och en titium är väll mer "hopphjälm", sedan så har hästen antingen jacson dressyrskydd ibland, annars har hon senskydd och kotskydd från hampa.. Tycker det fungerar lika bra med vilket som. Varierar också med svart och brunt träns till svarta dressyrsadeln.

Tycker inte att det är så kräset på hemmaplan, det är väll en annan sak om man tränar för någon kanske, då är det ju roligare och anstränga sig lite och fixa till sig och matcha och sådär, men annars tycker jag inte att det har såå stor betydelse.

Jag rider för tillfället dressyr i en hoppsadel, en flatback!:angel: Anledningen var att min älskade Frank Baines inte låg bra så vi sålde den, och har inte hittat en ny. Iförsig har jag inte letat så mycket, jag trivs på något konstigt sätt i min hoppsadel, har tom tävlat i den...:D
Sen tror jag att jag har ett dressyrträns till hoppningen, nosgrimman är väldigt bred iaf, men jag tycker det är snyggt iaf! Haha, inget som stämmer!:o :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tjära Bukeorakel, kamrat W ämnar att köpa häst tillsammans med en stallkamrat. De har inte varit vänner länge, utan känner varandra... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Lena_B
·
Ridning Hejsan, nu är det snart dags för min övergång till storhäst. Jag är en tjej som ska fylla 14 detta året (2017), och är 161cm över havet...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: Lingon
·
G
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni använder för utrustning när ni rider eller motionerar hästen? :) som när ni hoppar, rider dressyr... 2
Svar
32
· Visningar
7 600
Senast: Domino_s
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 378
Senast: Emelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V