Bukefalos 28 år!

Jag vågar inte säga ifrån! :/

Sv: Jag vågar inte säga ifrån! :/

Ja, eftersom du (med all rätta) tycker att det är jobbigt med dina svärföräldrar och din sambo som inte vill förstå eller hjälpa dig i detta. Om du konfronterar dina svärföräldrar själv så kommer det bara sluta med att ni hamnar i en konflikt ur vilket det aldrig kan komma något gott. Speciellt är denna risk stor när du inte backas upp av din sambo.
Du kan bara lösa detta på två sätt: kräv att sambon löser ditt problem åt dig eller acceptera och lev med det. Att själv lösa det har mycket liten chans att lyckas när du inte har sambon med dig i detta. Har du otur så får du både svärföräldrarna och sambon mot dig.
 
Sv: Jag vågar inte säga ifrån! :/

Du står utan trygghet :/

Det kanske inte spelar någon roll nu, men om några år kanske det betyder mer.

Ni kanske får barn som behöver ekonomisk trygghet och du äger ju ingenting.

Din sambo kan i princip slänga ut dig i samma andetag som han berättar att förhållandet är över, då står du där utan något i princip och dessutom med barn som du måste försörja etc.

Som sagt, det kanske inte blir jobbigt NU men det kan bli på lång sikt.

Jag som har barn skulle aldrig sätta mig i en sådan situation, det kanske går att skriva kontrakt kring detta men jag vet inte :/
 
Senast ändrad:
Sv: Jag vågar inte säga ifrån! :/

Svärföräldrarna är inga monster, de är jätterara och är bra att prata med.
Men jag tycker det är pinsamt att säga hur jag vill ha det med min hund tex, jag vill inte framstå som någon besserwisser som bara klagar på dem.

Sambon har stöttat mig i mycket annat så han är inte helt likgiltig, däremot ser han väl inte riktigt problemet.
 
Sv: Jag vågar inte säga ifrån! :/

Men hur funkar det annars?
Om man säger att jag skrivs på fastigheten också osv, och vi separerar?
Vad händer då. Jag vill inte heller bo kvar då.
Däremot om något händer honom så bor jag ju självklart kvar.
 
Sv: Jag vågar inte säga ifrån! :/

Han får köpa ut dig såklart :)

Jag och min sambo ex, vi äger en bostadsrätt som vi båda investerat i och skulle det ta slut så skulle vi sälja och köpa oss nytt på varsitt håll.

I mitt fall så tjänar jag inte på att låta honom köpa ut mig, men hos dig är det annorlunda eftersom det är hans släktgård.

För mig är vår bostadsrätt en investering :)


Fast det knepiga är ju att du faktiskt inte betalat något alls för vare sig hus eller renovering och då tycker väl jag inte att du har rätt till huset egentligen.
 
Sv: Jag vågar inte säga ifrån! :/

Däremot om något händer honom så bor jag ju självklart kvar

Självklart?

Nja du har ingen rätt att bo kvar så det är enbart om hans svärföräldrar tycker att det är okej :)
 
Sv: Jag vågar inte säga ifrån! :/

Mina svärföräldrar är heller inga monster och jag tycker jättemycket om dem, men jag kan lova att det skulle funnits en hel del konflikter om inte min man gått in och satt ner foten. Jag har inte märkt något av detta, utan min man har berättat om samtalen han ibland haft med sin mamma och att det bara är för henne att acceptera de val vi gör i våra liv.

Om din sambo inte förstår så är det kanske för att du inte förklarat för honom hur du känner. Du ska inte klaga för honom och du ska inte anklaga honom eller svärföräldrarna, för då går han kanske i försvarsställning. Du ska lugnt och sansat berätta hur du känner och be honom hjälpa dig.

Ett förhållande som är så allvarligt att man flyttar ihop handlar om att man ställer upp för varandra i vått och torrt. Min man är min allra bästa vän. Han skulle gå genom eld för mig och jag för honom.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 001
Senast: Farao
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 180
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 094
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp