Jag vill lära mig rida western!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Fellow04
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 941
F

Fellow04

Det är tankar som kommit och gått under vintern. Jag skulle vilja lära mig att rida western! Jag tror att det skulle vara kul för både mig och hästen att prova något nytt! Jag hade tidigare en ponny på foder som var westernriden av sin ägare och hon visade hur jag skulle göra vissa fattningar osv, tyvärr är det bortglömt idag då det var rätt längesedan.

Men hur går jag till väga, finns det några bra ställen att lära sig på, typ klubbar eller så? jag bor ca 3-4 mil norr om gbg....hur lärde ni er att rida western?

Sv: Jag vill lära mig rida western!

Hemsjö! Det är ju inte långt ifrån mig! :D
Jag och min syster sprang på en Westerntränare av en ren slump, testade och fastnade.
Hitta en bra tränare nära dig, eller som du kan åka till regelbundet, och så är det bara att köra. En klubb är inget måste från start, men det är ingen nackdel heller. Vissa klubbar anordnar möten, träffar, träningar osv.

Sv: Jag vill lära mig rida western!

Elanor: åh vad trevligt :) du är väl från Alingsås...? jag funderar på om jag vet vem du är nämligen ;)

Åkte ni iväg och tränade eller kom tränaren till er?

ginne, tack för länken :) ska genast gå in ock kika!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 454
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 854
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 953
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka