Jäkla idioter det finns!!

MissFideli

Trådstartare
Har precis fått reda på att man i en buss i södra Sthlm hittat en låda med kattungar som nån lämnat. Va? Lämnat!!! Tack vare bussförarna där så har ungarna fått en amma, dom är så små att dom måste nappas annars. Polisen är inkopplad och dom har beslutat sig för att titta igenom filmerna från kamerorna i bussen för att försöka hitta en skyldig.

Lyckligt slut, mmen ändå :mad::mad:

Sv: Jäkla idioter det finns!!

Skönt att polisen engagerar sig! Hoppas de hittar människan :mad:

Ja, det är härligt att dom tar det på så stort allvar! Men även om dom får tag på bilder så gäller det ju att kunna identifiera människan också. Hoppas dom lyckas!

Precis vad jag tänkte precis när jag postat mitt inlägget.. Det lär ju inte vara det lättaste, men att de över huvud taget bryr sig inger ju lite hopp..

Tyvärr är det inte en enstaka händelse, det finns många historier om katter/kattungar som hittas i kartonger m.m. Alla hittas inte och för en del är det redan försent när de hittas.
Tänk om folk kunde kastrera sina katter istället för att göra sig av med kattungarna på det här viset.

Det förekommer också att katter slängs ut från bilen i full fart.

Jo, jag vet. Min kollega såg 2 st små kattungar ligga bredvid varandra längs en motorväg en gång när han åkte från jobbet. Knappast att båda blivit överkörda och dödade samtidigt.

Fy så gräsligt. Hur kan man sova på nätterna sen efter att ha dumpat sina katter. Gråter riktigt när jag tänker på dessa oönskade katter. F*n vilka människor det finns.

Har precis fått reda på att man i en buss i södra Sthlm hittat en låda med kattungar som nån lämnat. Va? Lämnat!!! Tack vare bussförarna där så har ungarna fått en amma, dom är så små att dom måste nappas annars. Polisen är inkopplad och dom har beslutat sig för att titta igenom filmerna från kamerorna i bussen för att försöka hitta en skyldig.

Lyckligt slut, mmen ändå :mad::mad:

Den som lämnade katterna hoppades väl att någon annan skulle ta hand om "problemet". Fattar bara inte hur man kan vara så oansvarig.
Och de som slänger ut katterna från bilen gör att man tappar hoppet på männiksan...
Hur svårt kan det vara att ta lite avsvar för sina djur och deras avkommor???!! Kan man inte fixa hem åt dem så ska man kastrera thats it:mad:
Och alla dessa som skaffar sommarkatter och sen bara lämnar dem när semestern är slut det är så man kokar!!!!

Man kan ju undra varför folk inte helt enkelt slår ihjäl kattungarna direkt när dom föds, tex med en hammare i huvudet istället för att utsätta dom för ett långdraget lidande genom att överge dom när de är litet äldre?????????

Om man nu är för snål att kastrera sin honkatt alltså. En hammare kostar ca 30:- OM MAN TAR EN LåGPRIS.

Men jag antar att dessa människor inte bara är snåla- de saknar även kurage!

/KT

Det allra billigaste är att öht. inte skaffa katt. :grin: Anser man sig inte ha råd att lägga 700-800 kr (distriktsveterinärerna brukar inte vara mycket dyrare än så) på att kastrera en hona ska man låta bli att ha katt (alternativet skaffa hane och kastrera för 500 kr finns ju också).

Liknande trådar

A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
21 249
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka