V
vickis-pajala
ja mina så snälla och lydiga labbar
har hittat en ny hobby och driva ren som det finns ganska gott om i skogen ljust nu, detta bringar ikke glädje hos diverse renskötare och senast nu på förmiddagspromenden lösa i skogen försvann båda herrarna, det finns en löptik i byn så jag trodde ju givetvis att det är dit herrarna försvunnit, men när jag väl klivit över stock och sten för att att komma till löptiken sitter hon snällt i sin bur men mina herrar syns inte till.
jag gick hem och fick innom loppet av några minuter två samtal från två rensskötare med information om vart hundarna var och vad dom ägnade sig åt, även info om vad som kommer och hända i fall jag INTE kommer snarats och hämtar bort mina hundar så jag hoppade in i bilen och var och hämtade hem herrarna.
ja snälla buke folket kom med tips och
på hur jag löser problemet
jag gick hem och fick innom loppet av några minuter två samtal från två rensskötare med information om vart hundarna var och vad dom ägnade sig åt, även info om vad som kommer och hända i fall jag INTE kommer snarats och hämtar bort mina hundar så jag hoppade in i bilen och var och hämtade hem herrarna.
ja snälla buke folket kom med tips och