Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste bara fråga: Jagar de även när de går en och en?
Inte denna gången, nej.
Inte denna gången, nej.
här har ju hundarna full möjlighet att dra efter älg, men (pepper,pepper) har hundarna snällt förljt med tbx till stallet, här kanske gabbis tips funkar![]()
denna ensama ren som då oxå uppehåller sig i hästhagen han knallar ut och in som han vill, kanske det inte är det minst roligt att jaga denna ren som verkar ta det ganska lätt på livet och har inte så brådis
Vart står det att de brukar springa lösa på gården utan uppsikt?
Det är bara att skicka frågan vidare till TS, har hundarna eller någon av hundarna någon gång varit ute på gården utan uppsikt?
".
Mina hundar är ute varje dag på gården utan uppsikt, men inte sticker de för det. De håller sig på gården. Men bara för de håller sig på gården så har inte jag perfekt inkallning.
Däremot så vet dom att på gården stannar man...
Och vad gör du under sommartider?
Normalt sett jagar ju inte labbar klövvilt mer än en kort bit, det är ju liksom inte riktigt deras "grej"
Men är de två kan det ju bli skoj, för de som inte vet så funkar inte renar riktigt som andra klövisar, de är mer jämförbara med kor eller får, de vimsar bara omkring i en stor hög.
svarar alla NEJ mina hundar är inte ute på gården lösa utan uppsikt, är hundarna ute så är jag oxå ute eller mina barn men då är oftast bara den yngre hunden ute
Oftast springer, hahaNär jag inte gör det får han vara kopplad om jag går med andra hundar eller ska ta en längre promenad(promenader är tråkiga
) annars går han lös utan problem.
Känner nämligen igen det där på en av mina hundar men han jagar enbart när det är andra hundar i närheten annars skulle han aldrig få tanken på det