Jakten på den perfekta soffan

Bison

Trådstartare
Vår soffa börjar bli lite däven men vart ska man egentligen leta?
Köpa osett på nätet känns inte så lockande, vill ju provsitta och känner efter ordentligt 😁

Vi hittade en underbar på Mio idag med den blir för stor 😑
Vill ha divan och schäslong, typ u-soffa, bra djup så vi kan skeda och ha plats för hund och katter.
Inte Ikea 🥱
 
Vi köpte vår på Möbeltrend (får man skriva företagsnamn?) i Mantorp, SÅ nöjda!

De har massa olika, och man kan typ skräddarsy som man vill ha. Vi har divan och schäslong och fick till perfekta mått efter vårt vardagsrum.
 
Mio brukar väl annars ha många varianter man kan välja två eller tre sits av samma modell
Köpte min på Mio i somras och det var smidigt med både hemkörning inbärning och ihopbyggande
 
Vad har ni för maxmått? 😊

Jag älskar min Saturdaysoffa från Mio. Schäslongen är jättebred, man får lätt plats två stycken bredvid varandra.

Screenshot_20220114_214156.jpg
 
Mio brukar väl annars ha många varianter man kan välja två eller tre sits av samma modell
Köpte min på Mio i somras och det var smidigt med både hemkörning inbärning och ihopbyggande

Dessvärre inte 😒
Var där idag och denna var den enda vi gillade, modellen gigantus del soffus 😂
Den mindre varianten passade oss inte och resten var snark.
 
Vår soffa börjar bli lite däven men vart ska man egentligen leta?
Köpa osett på nätet känns inte så lockande, vill ju provsitta och känner efter ordentligt 😁

Vi hittade en underbar på Mio idag med den blir för stor 😑
Vill ha divan och schäslong, typ u-soffa, bra djup så vi kan skeda och ha plats för hund och katter.
Inte Ikea 🥱
Vi får vår nya om 2v, blev en Mio ”Harper” har suktat efter den i ett år och beställde den på black week, sparade 7000:- på det. Den är dock inte någon u-soffa men stor ändå, vi är 4 plus 2hundar och räknar med att få plats.
 

Bifogade filer

  • 7D32E000-84C5-4010-B0F2-1B8F52892F94.jpeg
    7D32E000-84C5-4010-B0F2-1B8F52892F94.jpeg
    295,7 KB · Visningar: 185
Vi får vår nya om 2v, blev en Mio ”Harper” har suktat efter den i ett år och beställde den på black week, sparade 7000:- på det. Den är dock inte någon u-soffa men stor ändå, vi är 4 plus 2hundar och räknar med att få plats.

U-soffa är ett krav, Prada har sin del, hon vägrar trängas, Ruben har sin del och vi har mittdelen 😁


Denna är det vi fastnat för men vi vill ha annan färg.
24452.jpg


Så denna modell men lite kortare är vad vi letar efter 😊
 
Vår soffa börjar bli lite däven men vart ska man egentligen leta?
Köpa osett på nätet känns inte så lockande, vill ju provsitta och känner efter ordentligt 😁

Vi hittade en underbar på Mio idag med den blir för stor 😑
Vill ha divan och schäslong, typ u-soffa, bra djup så vi kan skeda och ha plats för hund och katter.
Inte Ikea 🥱
Vi har precis köpt soffa från Chilli, en Colt lyx som finns i flera varianter, vi köpte med schäslong. Jag är positivt överraskad, hade inte övervägt att köpa därifrån men vi gick in på vinst och förlust och hittade en som var snygg och skön att sitta i :)
 
U-soffa är ett krav, Prada har sin del, hon vägrar trängas, Ruben har sin del och vi har mittdelen 😁


Denna är det vi fastnat för men vi vill ha annan färg.
Visa bifogad fil 84046

Så denna modell men lite kortare är vad vi letar efter 😊
Har haft en liknande ifrån chili, jätteskön men helt jäkla omöjlig att dammsuga under och vägde för mkt att flytta själv. Så kombon med två hundar (före barnen) va kuk rent ut sagt och soffan fick flytta. Annars va den grymt mysig:p
 
Har haft en liknande ifrån chili, jätteskön men helt jäkla omöjlig att dammsuga under och vägde för mkt att flytta själv. Så kombon med två hundar (före barnen) va kuk rent ut sagt och soffan fick flytta. Annars va den grymt mysig:p

Nuvarande soffa är sån så vi är vana 😁
Paisley petar under leksaker där jämt så vi är härdade när det kommer att dra fram den och brukar passa på att dammsuga bakom och under då. Typ fem dagar i veckan 🙄😂
Katter ❤️😅

Det vi saknar nu är det där extra djupet och lösa kuddar, perfekt att kunna bygga en grotta när man ska spela 😍
 
Har ni kollat om Ikea har någon vettig variant? De har ju modulsoffor som lätt går att göra till U-soffor då om man vill.
 
Jag har ju velat ha Melimelis "Luca" soffa i linne, i typ två år nu, men det känns fortfarande ovärt med 35000 på en soffa... :cautious:
 

Liknande trådar

Hemmet Har letat en ny soffa i flera månader utan att hitta exakt det jag söker. Har provsuttit på IKEA, Trademax och Mio. Fler butiker finns...
Svar
15
· Visningar
1 235
Senast: Eli
·
Hemmet Köpte min soffa begagnat på blocket, den är uppenbarligen inte från IKEA eller motsv. Utan den har en stadig trästomme men har flyttbara...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har fått för mig att jag nog behöver byta ut min soffa... Den är närmare 20 år gammal och håller ihop efter att man gott loss med...
Svar
9
· Visningar
4 257
Senast: Piquer
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 971
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp