Jaktkandar-Kimblewick

ohanel

Trådstartare
Skulle vilja ha lite information om verkan på detta bett. Erfarenheter. Hur verkar det om man har tyglarna i "stora" ringen? Hur verkar det utan kedja? Med delta? Hur mycket lyftande inverkan har det?
Tack!

Sv: Jaktkandar-Kimblewick

Nu har jag ingen erfarenhet av jaktkandar, men hur du skulle kunna fästa en delta i ett jaktkandar är för mig ett mysterium :confused:

Sv: Jaktkandar-Kimblewick

:idea: sök här på forumet, finns massor av trådar om jaktkandar

kan ta det lite kort...
i stora ringen kan man reglera hävstångseffekten lite grann genom att höja/sänka handen
utan kedja missar man hela poängen med bettet - det verkar då som ett oledat tränsbett
man brukar inte rida på jaktkandar med delta...men det borde få ung samma effekt som att ha tyglen i stora ringen
jag skulle inte påstå att det har ngn lyftande verkan alls, eftersom det är ett stångbett...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 384
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling... 2
Svar
21
· Visningar
1 219
Senast: Linda_A
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka