Jamen hallå Cyllene ! Varför har du inte sagt något om detta ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 287

Bukefalos 30 år!

C

clownen

Hörru Cyllene ska man behöva läsa ridsport för att få reda på allt ? :D

Balkenhol tar His Highness till Globen

Klaus Balkenhol, som ska medverka under Stockholm International Horse Show i Globen, kommer att ha hannoveranerhingsten His Highness som en av tre hästar i sin clinic om utbildning av unghästar.

His Highness (f 2000 e Hohenstein-Donnerhall) har varit i Balkenhols träning sedan fyra års ålder i ett samarbete med den amerikanska ägaren till hingsten. Balkenhol tränar även det amerikanska dressyr-landslaget som redan i slutet av juli kommer till Tyskland för träning och medverkan i en tysk elittävling som förberedelse inför VM.

His Highness, som i år betäckt 15 ston i Sverige via importsemin, är klar för årets Bundeschampionat.

Jag blir lika glad över att både hingsten som gubben kommer :banana:

Helen

Sv: Jamen hallå Cyllene ! Varför har du inte sagt något om detta ?

Jag vågar inte säga ett ord här - då jagar Ameo mig med pisken och påstår att det är reklam! (Och hon har ofta rätt, men det är svårt när jag kunnat skriva vad som helst innan lite objektivt...)

Men visst är det kul! När jag såg att Herr Balkenhol skulle till Globen ringde jag direkt till Jens och tyckte de skulle se till att han tog med Highness. Fick klartecken nu i dagarna att det blir så! Riktigt riktigt kul då han aldrig visats i Sverige innan och i Danmark har han ju höjts till skyarna!

Något som också är lite kul är att Balkenhol och hela USAs lag ska stå hos oss en vecka i juli som upptakt för VM och sedan rida tävlingen i Elmlohe som genrep inför Aachen. Jag hade redan lovat att åka ner och hjälpa till med unghingstarna (Bundeschampkval i både dressyr och hoppning också) och nu tackar jag ju garanterat inte nej! :)

HH har precis gått sin första medelsvår på kandar och vann! Årets födda fölungar här i Sverige har blivit superfina, och nästan alla har valt att betäcka om.

Så just nu är det riktigt kul att hålla på med avel! Värre är det vissa dagar men man får vara glad när det går uppåt! :D

/C

Jag vågar inte säga ett ord här - då jagar Ameo mig med pisken och påstår att det är reklam! (Och hon har ofta rätt, men det är svårt när jag kunnat skriva vad som helst innan lite objektivt...)
:angel: Jaa du den pisken skulle jag ibland önska att den var lite längre på endel som inte låtsas om vilka dom är fast det klart framgår...trots flera nick etc.

HH har precis gått sin första medelsvår på kandar och vann! Årets födda fölungar här i Sverige har blivit superfina, och nästan alla har valt att betäcka om.
Det är kul ! Är det bra moderston då överlag ?

Så just nu är det riktigt kul att hålla på med avel! Värre är det vissa dagar men man får vara glad när det går uppåt! :D
:bow:

Lycka till i Stockholm !

Hälsningar Helen

Man kan inte önska mer av moderstona. Ett är syster till godkänd hingst, ett har flera avkommor som är breedersfinalister, ett har gett riksfölsvinnare, ett har själv gått svår dressyr, ett har själv varit breedersfinalist plus ett par riktigt högt bedömda 3-årsston osv. Så det är ju inte konstigt att de små undren som pluppar ut är fina. Det är kul när dessa uppfödare ger Highness äran!

Mycket kan hända till december, men det vore väldigt kul om han fick visa sig här! :)

Vad kul!!! Önska att jag hinner dit och titta!

wow,vad skoj... grattis.
Vad roligt att han fått fina ston till sig, det betyder ju så mkt!

Jo, jag har blivit riktigt nyfiken på svenska ston. Den "nya" databasen är ju riktigt rolig. Jag har rätt bra koll nu på stona han betäckt, och det gör ju det hela ännu roligare! :)

Jag har ett grymt namnminne (eller ska man säga hästnamns-minne?) så när jag satt och läste resultaten från 3-årstestet så plingade det till ibland! "Just det ja, det var det stoet vi skickade till förra veckan". :D

Jag och svensk dressyravel blir mer och mer synkade. Jag och tysk hoppavel är mindre aktivt just nu. Jag blir mobbad av alla mina "hoppkamrater" över allt mitt dressyrsnack. Snart får jag väl sadla om. Men först ska jag på hopptävling imorgon med tre unghästar. :eek: Vi får se hur jag resonerar imorgon kväll! ;)

håller tummarna för imorgon...
passa på innan du drabbas av syndromet jag lider av sen flera år tillbaka...nämligen 80 cm-sjukan...då kan ingen försöka övertala mig att starta en "riktig" hopptävlan efter som dom börjar på 90 cm...och jag vågar bara hoppa 80 ju...

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka