Java Update

Niceperson

Trådstartare
Vad är detta Java Update egentligen? Det verkar vara sammankopplat med något slags virus. Det kommer hela tiden förfrågningar om dessa Java Update, jag har uppdaterat, men det fortsätter att komma, och varje gång det dyker upp så blir det stopp på den sidan där jag är. Jag fastnar och kan inte komma vidare. Det står, Java Auto Updater och sedan Oracle America Inc.

Sv: Java Update

Du kanske har en gammal version av Java. Prova ladda ner den nyaste från deras hemsida.
Jag har också fått massa såna där uppdateringsfönster förut men inte nu längre, vet inte vad jag gjorde för att få det att sluta.

Som jag har skrivit en gång redan, så har jag uppdaterat, jag har laddat ner den senaste versionen, det har jag kollat också. Jag visste inte vad det var för någonting, men jag gjorde det ändå.

Någon annan?

Gå till kontrollpanelen - avinstallera ett program och avinstallera all java du hittar.
Gå sedan till http://www.java.com/en/download/ och installera. Får du något val att tillåta autouppdateringar ska du göra det.
Kontrollera att det har lyckats genom att köra http://www.java.com/en/download/installed.jsp
Slutligen kör du http://www.java.com/en/download/uninstallapplet.jsp för att säkerställa att du inte har några gamla javaversioner på din dator.

Java 7 och java 6 hittar jag på J, är det dom jag ska avinstallera?

Vad händer om jag inte kan installera sedan då?

Java är ett av de mest använda programmeringsspråken för appar på alla möjliga elektroniska prylar idag, i princip alla apparater som kan kopplas mot internet använder någon typ av Java appar, och även bilarnas "smarta boxar" använder någon variant av Java, och utan Java skulle din smartphone inte vara lika smart:p

På datorer används Java och Flashplayer för att köra olika insticksprogram, filmer och spel från bla. Youtube och Facebook.

Om du får förfrågan att köra Adobe Flashplayer update eller Java update, klicka alltid ja för att säkerställa att du får senaste version då hackers är väldigt snabba att avkoda och leta hål i i dessa programmen.

Att du först nu får det problem jag hade för 6 mnd sedan betyder att du inte har hörsammat uppmaning om uppdatering på ett bra tag då det här var ett problem i de tidiga versionerna av Java 7 där någon information i/från registret tydligen saknades när updater jämförde version på datorn mot tillgänglig nerladdningsbar version.

Ja, det där hade jag nog fattat att det var ett programmeringsspråk, och då tänkte jag att det är nog viktigt och säkert något man ska ha.

Men jag fattar fortfarande inte vilken funktion det har. Man kan inte se filmer från youtube om man inte har det? Är det allt?

Jag har uppdaterat för ett bra tag sedan och har kollat det också och då fått besked från Java att jag hade den senaste versionen så när dom jämförde så visste dom att jag hade det.

Problemen har jag haft länge, jag har inte sagt att det har uppkommit nu.

Konstigt att man inte kan få kontakt med någon på "Java" då, särskilt när dom har haft problem och det är så viktigt att man har det. Där står det ingenting om att det letas efter hål i deras program och vilken effekt det kan få.

Vad är poängen med att avinstallera då för att sedan installera samma sak igen?

Jag vet vad ett programmeringsspråk är.

Då tycker jag att det är konstigt att få frågan om man ska ha det kvar?
Eller om man ska uppdatera det, sak samma. Men som sagt, man behöver inte fatta allting bara det fungerar.

Och varför har jag 2? Jag kanske bara behöver 1.

Vad är det du vill veta som du inte har fått svar på?
Du ska vanligtvis inte ha några andra javaversioner än den senaste på din dator.

Du ska vanligtvis inte ha några andra javaversioner än den senaste på din dator.

Det kan vara version 6 som ligger kvar, eller tt du har både 32 och 64 bitars version.

Avinstallera båda och gå sedan till Oracles hemsida och ladda hem senaste versionen där.

Java Update är inget virus, det är ett uppdateringsprogram för Java, och det körs lite då och då. Och det dyker upp nya uppdateringar lite då och då, så även om du idag har senaste versionen, betyder det ju inte att du har senaste versionen imorgon.

Det börjar bli relativt sällsynt med webbsidor som kräver Java, däremot finns det en del program som kräver det, exempelvis LibreOffice/OpenOffice. Kör du inte något av dessa, tycker jag att du kan avinstallera Java helt, eftersom det installeras ett tillägg till din webbläsare som innehåller relativt många säkerhetshål.

Jag vet fortfarande inte vad det har för funktion!

Det verkar vara en stor hemlighet.

Nu måste jag också försöka tolka ditt svar här, för att det är så luddigt formulerat.

Det var en enkel fråga, behöver jag 2, om inte, varför har jag 2?

Jag antar att det är den frågan som är besvarad med att jag inga andra ska ha än den senaste.

Alltså, jag ska bara ha 1? Och då är det förmodligen 7, eftersom det kommer efter 6?

Men varför har jag då 2?

Och du skrev att jag skulle avinstallera "all" Java, det låter som flera?

Det kan vara version 6 som ligger kvar, eller tt du har både 32 och 64 bitars version.

Avinstallera båda och gå sedan till Oracles hemsida och ladda hem senaste versionen där.

Jag har ju gjort det. Jag har laddat hem senaste versionen från deras hemsida.

Det kanske är därför som jag har 2?

Den ena är från dom automatiska uppdateringarna och den andra från det jag laddade från hemsidan?

Java Update är inget virus, det är ett uppdateringsprogram för Java, och det körs lite då och då. Och det dyker upp nya uppdateringar lite då och då, så även om du idag har senaste versionen, betyder det ju inte att du har senaste versionen imorgon.

Det börjar bli relativt sällsynt med webbsidor som kräver Java, däremot finns det en del program som kräver det, exempelvis LibreOffice/OpenOffice. Kör du inte något av dessa, tycker jag att du kan avinstallera Java helt, eftersom det installeras ett tillägg till din webbläsare som innehåller relativt många säkerhetshål.

Det där första det var inget nytt.

Men sen kommer det en ny strategi!

Men.

Jag vet ju inte vilka program som kräver det. Och det där sista fattar jag inte alls. "Det installeras ett tillägg", är det när jag avinstallerar java eller när installeras det? Och vad är säkerhetshål?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 476
Senast: qitis
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
177
· Visningar
22 522
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 237
Senast: Cattis_E
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 079
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka