Java Update

Sv: Java Update

Avinstallera det, är det något program du använder som slutar fungera, så får du installera Java igen. Det är det enklaste sättet att kontrollera vilka program som kräver Java.

Tillägg installeras när du installerar/uppdaterar Java. Säkerhetshål är vad det låter som, något som gör att elak programvara kan köras/installeras på din dator och orsaka skada.

Jag vet fortfarande inte vad det har för funktion!

Det verkar vara en stor hemlighet.

Nu måste jag också försöka tolka ditt svar här, för att det är så luddigt formulerat.

Det var en enkel fråga, behöver jag 2, om inte, varför har jag 2?

Jag antar att det är den frågan som är besvarad med att jag inga andra ska ha än den senaste.

Alltså, jag ska bara ha 1? Och då är det förmodligen 7, eftersom det kommer efter 6?

Men varför har jag då 2?

Och du skrev att jag skulle avinstallera "all" Java, det låter som flera?
Det är inte så enkelt att svara på en sådan fråga. Det kan finnas program som kräver en äldre version av java, i så fall behöver du två, annars en eller ingen alls.

Kort sammantaget så kan jag säga att om du inte VET att du behöver en viss version av java så SKA du bara ha den senaste installerad och ingen annan.
För att säkerställa att du bara har den senaste versionen på din dator gör du som jag har beskrivit i inlägg 6.

Java är ett programspråk som kräver en viss miljö för att kunna fungera, om du inte har java installerat på din dator kommer inte dom program eller applikationer som kräver den miljön att fungera.
Vilka program som just du har på din dator kan ingen svara på men om du avinstallerar java kommer du få ett felmeddelande att java saknas när du försöker starta dom program som kräver det.

Är det INGEN som kan svara på vilka program jag har på min dator!? Det var då väldigt konstigt!

Det är väl ändå bara du som vet vad DU har i din dator :confused:

Du borde nog ta en kurs i grundläggande datorhantering :idea:

Det är väl ändå bara du som vet vad DU har i din dator :confused:

Du borde nog ta en kurs i grundläggande datorhantering :idea:

Inte vet JAG vad jag har i datorn! Nej, herregud, nej! Jag har ingen aning!

Man kan ju se ett exempel här hur svårt det är att få ett svar på hur ett enda program fungerar!

Det blir nog en väldigt lång kurs!

Oj, oj, oj, jag hinner nog bli intagen på pensionärshemmet......

Det är ganska tråkigt att lägga tid på att hjälpa någon som klagar på hjälpen och inte vill anstränga sig det minsta.

Mitt tips är att du avinstallerar Java (utgivare Oracle), både Java 6 om du har den och Java 7.

Strunta i att installera igen tills du märker att något program eller nån webbsida du behöver inte fungerar. När det händer brukar man dessutom få veta att det är just Java som saknas.

Om man inte använder program som behöver Java är det en onödig risk att ha det installerat.

Alltså vad är det du inte förstår? Du har ju fått femtio beskrivningar av vad programmet är till för och hur du bör gå tillväga.

Otrevlig är du också.

Fast det är ännu tråkigare att få hjälp av någon som klagar på att man inte anstränger sig nog mycket.

Java är ett av de mest använda programmeringsspråken för appar på alla möjliga elektroniska prylar idag, i princip alla apparater som kan kopplas mot internet använder någon typ av Java appar, och även bilarnas "smarta boxar" använder någon variant av Java, och utan Java skulle din smartphone inte vara lika smart:p

På datorer används Java och Flashplayer för att köra olika insticksprogram, filmer och spel från bla. Youtube och Facebook.

Java Update är inget virus, det är ett uppdateringsprogram för Java.

Java är ett programspråk som kräver en viss miljö för att kunna fungera, om du inte har java installerat på din dator kommer inte dom program eller applikationer som kräver den miljön att fungera.

Här har du ju fått svar. Java är ett program som behövs för att t.ex. kunna titta på vissa filmer eller spela spel. Java update är en del av Java som uppdaterar din Java vartefter.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 476
Senast: qitis
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
177
· Visningar
22 522
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 237
Senast: Cattis_E
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 079
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka