Jehovas nya grej?

Det här brevet fick jag häromdagen.
 

Bifogade filer

  • D8EC5EAC-B9CF-41F8-97BC-72557FB08904.jpeg
    D8EC5EAC-B9CF-41F8-97BC-72557FB08904.jpeg
    366,4 KB · Visningar: 90
Nu, äntligen, har jag också blivit utvald. :banana:

Fick brev idag. Trodde det var nån ny brevvän men hon hade inte skrivit sin adress. :(
Tycker brevpappret var trist. När jag skriver brev vill jag använda nåt fint papper, trevligare så.
 
Jag fick ett brev från Jehovas för inte så länge sedan och blev så besviken, för de hade SKRIVIT UT brevet istället för att skriva för hand. :cry: Kände mig så oviktig när jag visste att andra fick handskrivna brev.
UPPDATERING! Jehovas vittnen måste ha hört mitt missnöje över opersonliga brev, så idag fick jag också ett handskrivet brev. :love: Underligt nog så vill jag ändå inte gå med i deras sekt?
 
UPPDATERING! Jehovas vittnen måste ha hört mitt missnöje över opersonliga brev, så idag fick jag också ett handskrivet brev. :love: Underligt nog så vill jag ändå inte gå med i deras sekt?
Jag fick också ett handskrivet brev här om dagen. Jag blev lite glad först för jag trodde det var något kul jag hade fått. Men nä, blev besviken.
 
Jag har fått ett med, från en ort nära mig. Tänkte först är det nån jag pratat med? Skämtade med sambon om att nu har jag fått ett handskrivet brev från Jehovas, vi båda fnissade en stund för att sen öppna och tro på tusan det var just det 😂 nu är han avis för att jag blivit utvald men inte han 😂😂
 
Ni har tur ni. Mina föräldrar får besök av 2 ST flera ggr om året vare sig dom vill ha besök eller inte. Dom har varit väldigt sugna på långa samtal i minst 20 år. Tycker dom borde gett upp hoppet om frälsning för länge sen. Men viktigt att bocka av besök tydligen.
 
Ni har tur ni. Mina föräldrar får besök av 2 ST flera ggr om året vare sig dom vill ha besök eller inte. Dom har varit väldigt sugna på långa samtal i minst 20 år. Tycker dom borde gett upp hoppet om frälsning för länge sen. Men viktigt att bocka av besök tydligen.

Vi fick besök typ året efter vi flyttat in. Då fick de göra en hjälpsam insats att hålla målarburkar när jag klättrade upp och ner på stegen. Sen kom de aldrig mer. Det var 18 år sedan. Men de har hjälpt till att sköta om huset, så förutom att de kommer från en horribel sekt med sjuk världsuppfattning har de ändå bidragit i mitt liv.

(Vi bor utanför all civilisation så det krävs lite insats för att köra hela vägen hit och man kan inte riktigt samordna det med besök till någon annan förtappad själ)
 
Jag har fått ett med, från en ort nära mig. Tänkte först är det nån jag pratat med? Skämtade med sambon om att nu har jag fått ett handskrivet brev från Jehovas, vi båda fnissade en stund för att sen öppna och tro på tusan det var just det 😂 nu är han avis för att jag blivit utvald men inte han 😂😂
Du kan nog gå in på deras hemsida och fylla i ett formulär om att sambon vill ha kontakt via post så skickar de till honom. :angel:
 
Det här brevet fick jag häromdagen.
Jag vet att det här är höjden av löjligt irritationsmoment, men hur ska man kunna MINNAS något man inte upplevt? Något man inte har några minnesbilder av? Av alla ordval så väljer hon "minnas?". Varför inte hedra, sörja, vad som helst.

Gah :p
 

Liknande trådar

Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
807
Senast: mysboll
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 286
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp