Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag har i och för sig gett igen när jag tänker efter. På deras hemsida kan man boka in besök om man vill få påhälsning.Jehovas är sannerligen en historia för sig. När jag var ca 10 år kom några av deras missionärer och ringde på hos oss när min mamma inte var hemma, de brydde sig inte om att fråga efter henne heller utan ville bara prata om bibeln med mig. En gång kom samma personer tillbaka när min mamma var ledig och då hade de fräckheten att fråga efter mig när hon sa att hon inte var intresserad. Seriös organisation som går på 10-åringar, verkligen![]()
Mm, har varit med om dörrknackare när jag var samma ålder. Var ensam hemma pga sjuk och öppnade dörren i morgonrock. Den vuxne mannen hade verkligen inte problem med att stå och prata med sjukt, halvklätt barn. Fick i princip stänga dörren i ansiktet på honom.Jehovas är sannerligen en historia för sig. När jag var ca 10 år kom några av deras missionärer och ringde på hos oss när min mamma inte var hemma, de brydde sig inte om att fråga efter henne heller utan ville bara prata om bibeln med mig. En gång kom samma personer tillbaka när min mamma var ledig och då hade de fräckheten att fråga efter mig när hon sa att hon inte var intresserad. Seriös organisation som går på 10-åringar, verkligen![]()
Men hur får de fram att man inte har så stort umgänge?
Min bästis i tidiga tonåren och hennes familj var Jehovas vittnen. Jag fick hänga med på möten och bibelstudie och allt möjligt men omvänd blev jag inte. När hon blev lite äldre ville hon lämna kyrkan men det var ohyggligt svårt; hon hotades med att aldrig mer få träffa sina syskon och församlingen praktiskt taget förföljde henne på olika sätt. Det var riktigt riktigt otäckt. Idag är hela hennes familj "befriade" tack och lov.När jag var liten hade jag en brevvän som var med i Jehovas. Jag minns inte jättemycket, men med varje brev fick jag någon flyer med olika utdrag om deras tro och jag minns också att det fanns saker hon inte fick göra för sina föräldrar för det gick emot deras tro. Jag är lite nyfiken på var den personen är idag![]()
Då är jag ÄNNU oviktigare för jag har inte ens fått ett brev öhtJag fick ett brev från Jehovas för inte så länge sedan och blev så besviken, för de hade SKRIVIT UT brevet istället för att skriva för hand.Kände mig så oviktig när jag visste att andra fick handskrivna brev.
Då är jag ÄNNU oviktigare för jag har inte ens fått ett brev öht
Det kan vara så att jag och maken fortfarande är satan-markerade i deras rullor efter ett av deras besök här i byn för ca 25 år sedan, när vi bjöd in dom genom grinden och tyckte att - ni kan presentera det ni vill säga om ni samtidigt tar en varsin yxa och hjälper till med vedhuggningen, som vi höll på med när dom kom...
Men dom ville inte det så dom gick iväg![]()
![]()
Så tänkte vi också, att det var förenligt nytta med nöje. Men dom hade inte samma åsiktDet är vad jag misstänker också efter att de fått hålla färgburken åt mig under målning av huset under sin predikan. Förmodligen brottsligt att utnyttja intet ont anande sektrekryterare på det vedervärdiga viset. Men det var väldigt praktiskt att de kom just då för min del.
Fast jag har i och för sig gett igen när jag tänker efter. På deras hemsida kan man boka in besök om man vill få påhälsning.
Har anmält några vänner (och framförallt ovänner) till gratis bibelbesök som ofta förlagts till mycket tidiga söndagsmorgnar![]()
Mitt brev var handskrivet på randigt anteckningspapper. Tycker lite synd om dem om de sitter och skriver till en massa folk, kramp i skrivhanden!Åh, jag fick tre olika på typ två månader. Dock några år sedan nu, första gången blev jag också glad pga trodde som alla andra det var från nån kompis. De andra gångerna var jag lite mer tveksam när jag öppnade kuvertet
Fast jag tyckte att mina såg kopierade ut, så de har nog en samling sparad att kopiera och skicka vidare... Inte lika personligt liksom haha