Jobb där man inte behöver använda huvudet

Ja, jag har ju sagt det. Jag har ett bra jobb och en bra chef. Att jobba 6 timmar om dagen skulle nog vara rimligt (eller om det är bättre med heltid 4 dagar och en extra ledig dag i veckan). Sen kan jag pyssla med lite av varje övrig tid. Det är ju inte så att jag saknar idéer precis. Tvåltillverkning hade jag inte ens tänkt på men det är nog ingen dum idé.
Det här tycker jag att du ska ta fasta på och ta en seriös dialog med din AG :up:
Sen behöver ju inte inkomsten upp till 100 % vara något "eget", det kan ju lika gärna vara någon AG som finns i närheten med ett jobb som du aldrig provat på förut. Många AG idag är tacksamma om det finns någon som kan tänka sig att vara timanställd t.ex. Du kan ju t.o.m ha flera sådana jobb på sidan om. Beroende på hur mycket du vill och orkar med förstås.
Som någon skrev så behöver din hjärna göra något helt annat också för att det inte ska bli "overload" och som du själv konstaterat så är variation A och O för kreativa människor (som du är!).

Jag är tyvärr ganska sömnstörd så det skulle nog inte vara så hälsosamt för mig att vara uppe och springa på nätterna.

Det funkar säkert, även om jag inte direkt tycker det är lattjo att köra bil, framförallt inte på vintern.

Dygnsjobb som personlig assisten då? Vi jobbade ca 8 dygn i månaden när vi körde dygn på heltid så det är MYCKET ledigt, himla skönt faktist!

Jobbar som PA fortfarande men dag ena veckan och kväll/natt andra, gör ca 14 arbetsdagar nu på heltid, får ut ca 22.000 plus minus en tusenlapp beroende på hur passen infaller under månaden.

Dygnsjobb som personlig assisten då? Vi jobbade ca 8 dygn i månaden när vi körde dygn på heltid så det är MYCKET ledigt, himla skönt faktist!

Jobbar som PA fortfarande men dag ena veckan och kväll/natt andra, gör ca 14 arbetsdagar nu på heltid, får ut ca 22.000 plus minus en tusenlapp beroende på hur passen infaller under månaden.
Jag tvivlar på att jag pallar psykiskt. Om jag jobbade dygn skulle jag inte få någon sömn alls så då kommer jag vara vaken ända tills nästa natt jag är hemma. Jag är extremt lättstressad och kan inte sova utan fullständig lugn och ro. Sen är jag ingen "vårdande" person. Jag vill inte att ta hand om sjuka människor.

"Oanvänd politikerhjärna säljes, levereras i pappskalle." :angel: :p
Fy fan på ren svenska.
Att du orkar.

Vår demokrati bygger på att vi i förtroende låter personer företräda oss. Det är inget enkelt uppdrag och gör man fel får man stå tilll svars.

Så sluta kasta skit på människor som verkar för att vi ska fortsätta ha demokrati i det här landet.

/skitförbannad tant

Det finns gamla lapp-, jude- och negerskämt också. Ingen drar dem.
Nej numera är ju allt så förbannat skitnödigt PK så man kräks, humor verkar vara största bristvaran medans "gilla" och tycka likadant även om man inte gör det är det viktigaste. Nu loggar jag ur och försvinner fån detta bitterf*ttornas förlovade forum där humor helt saknas och där PK står som spön i backen. Anmäl gärna detta inlägget också så kan LenaH banna mig ytterligare en gång för det verkar hon tagit till sin livsuppgift. Bay bay babies!

Nog för att det inte var särskilt underhållande, men politiker har aldrig varit en förtryckt grupp, så den jämförelse du gör ovan blir bara extremt osmaklig. Det är en sak att sparka uppåt, en helt annan att sparka nedåt.

Hur f-n tänkte du att politiker som grupp är uppåt? Dags att lära sig hur svensk demokrati fungerar? Har verkligen den kunskapen helt dött ut?

Nog för att det inte var särskilt underhållande, men politiker har aldrig varit en förtryckt grupp, så den jämförelse du gör ovan blir bara extremt osmaklig. Det är en sak att sparka uppåt, en helt annan att sparka nedåt.
Intressant syn på politiker...

Så du menar att de fullmäktigeledamöter som läser handlingar sena nättter efter att barnen lagt sig, som nöter sammanträden och måste vara fullständigt skärpta även i oändliga långa möten, som nu i valrörelsen ägnar mängder av timmar åt fotarbete och valkampanj, som har den tvivelaktiga äran att behöva besluta om människors liv opch vardag och ta hänsyn till budgeten - att alla dem är det fritt att sparka på för att du "sparkar uppåt"?
Runt 37 000 personer är förtroendevalda (=politiker) i Sverige. Du tycker att det är fritt att sparka på dem?

Din syn på demokrati skrämmer mig.

@Magiana Jag reagerar bl.a. på att du har svårt att hålla fokus. Det kan vara ett symtom på adhd. Som du kanske vet finns en typ av adhd med huvudsakligen bristande ouppmärksamhet (kallas add eller adhd-i) . När de utreder autism kan de utreda ev adhd samtidigt, det är inte ovanligt att man har både och så mitt tips är att du begär adhd-utredning också.

Intressant syn på politiker...

Så du menar att de fullmäktigeledamöter som läser handlingar sena nättter efter att barnen lagt sig, som nöter sammanträden och måste vara fullständigt skärpta även i oändliga långa möten, som nu i valrörelsen ägnar mängder av timmar åt fotarbete och valkampanj, som har den tvivelaktiga äran att behöva besluta om människors liv opch vardag och ta hänsyn till budgeten - att alla dem är det fritt att sparka på för att du "sparkar uppåt"?
Runt 37 000 personer är förtroendevalda (=politiker) i Sverige. Du tycker att det är fritt att sparka på dem?

Din syn på demokrati skrämmer mig.

Sluta vrid på mina ord. Jag är själv fritidspolitiker, och jag vidhåller att jämförelsen du gjorde med förtryckta minoritetsgrupper inte var annat än otroligt osmaklig och helt i avsaknad av någon som helst samhälls- och kulturanalys.

Om du tycker att jämförelsen var okej blir jag mörkrädd över att du sitter som politiker.

@Magiana Jag reagerar bl.a. på att du har svårt att hålla fokus. Det kan vara ett symtom på adhd. Som du kanske vet finns en typ av adhd med huvudsakligen bristande ouppmärksamhet (kallas add eller adhd-i) . När de utreder autism kan de utreda ev adhd samtidigt, det är inte ovanligt att man har både och så mitt tips är att du begär adhd-utredning också.
Båda mina syskon har add. En av dem har också atypisk autism.

Jag tror psykologen har koll. Det är ju han som sagt att jag behöver utredas.

Hur fan tänker du själv om du på allvar tycker att det går att jämföra med förtryckta minoritetsgrupper?

Jag känner flera politiker som även tillhör förtryckta minoriteter. Jag känner extremt få politiker som kan benämnas att sparka uppåt på. Så funkar inte största delarna av svensk demokrati.

Jag tycker politiker idag är utsatta för ett oförtjänt förakt som på riktigt är farligt för både dem och samhället i stort, för den demokrati vi har som fungerar. Det ska vi arbeta emot och aldrig acceptera.

Jag känner flera politiker som även tillhör förtryckta minoriteter. Jag känner extremt få politiker som kan benämnas att sparka uppåt på. Så funkar inte största delarna av svensk demokrati.

Jag tycker politiker idag är utsatta för ett oförtjänt förakt som på riktigt är farligt för både dem och samhället i stort, för den demokrati vi har som fungerar. Det ska vi arbeta emot och aldrig acceptera.

Men herregud, hej halmgubbe? Det är väl ändå ingen som argumenterar emot det? :confused: Fortfarande: otroligt osmaklig jämförelse. Punkt, liksom. Man kan prata om politikerförakt utan att jämföra med judar.

Sluta vrid på mina ord. Jag är själv fritidspolitiker, och jag vidhåller att jämförelsen du gjorde med förtryckta minoritetsgrupper inte var annat än otroligt osmaklig och helt i avsaknad av någon som helst samhälls- och kulturanalys.

Om du tycker att jämförelsen var okej blir jag mörkrädd över att du sitter som politiker.
Min poäng var att skämten var unkna. Jag antar att de flesta andra begrep det.

Och ja, jag anser att politikerföraktet är ytterst skrämmande. Politikerförakt kan lätt bli demokratiförakt. Det finns ju undersökningar om att unga idag inte är säkra på att demokrati är det bästa styrelsesättet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
885
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 511
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 395
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka