Jobb där man inte behöver använda huvudet

Båda mina syskon har add. En av dem har också atypisk autism.

Jag tror psykologen har koll. Det är ju han som sagt att jag behöver utredas.
Add/adhd är ganska ärftligt. Hoppas psykologen tar det med i beräkningen.

Jag utreddes för Aspergers/autism och add 2010-2011 och fick båda diagnoserna.

Min poäng var att skämten var unkna. Jag antar att de flesta andra begrep det.

Och ja, jag anser att politikerföraktet är ytterst skrämmande. Politikerförakt kan lätt bli demokratiförakt. Det finns ju undersökningar om att unga idag inte är säkra på att demokrati är det bästa styrelsesättet.

Din poäng hade kunnat föras fram med andra exempel, t ex blondin-skämt. Politikerförakt kan diskuteras utan att jämföras med förtryckta och förföljda minoriteter. Jag sätter punkt här för att tråden inte ska gå mer OT.

Intressant syn på politiker...

Så du menar att de fullmäktigeledamöter som läser handlingar sena nättter efter att barnen lagt sig, som nöter sammanträden och måste vara fullständigt skärpta även i oändliga långa möten, som nu i valrörelsen ägnar mängder av timmar åt fotarbete och valkampanj, som har den tvivelaktiga äran att behöva besluta om människors liv opch vardag och ta hänsyn till budgeten - att alla dem är det fritt att sparka på för att du "sparkar uppåt"?
Runt 37 000 personer är förtroendevalda (=politiker) i Sverige. Du tycker att det är fritt att sparka på dem?

Din syn på demokrati skrämmer mig.
Fast det står er politiker fritt att inte vara politiker, dvärgar,negrer,judar är alla födda till det och kan inte välja bort det.

Ett av de mer krävande jobb jag har haft var stalljobb. Mängder av tunga arbetsuppgifter, stressigt, mycket ansvar, mycket problemlösning, mycket socialt dribblande med hästägare, mycket hantering av havltonsklumpar med egen vilja och flyktreflexer...

Minst krävande jobbet jag har haft var städjobb. Städa samma ytor varje pass => rutin.
Jag har haft ett par stalljobb, vissa var väldigt tunga och mycket stress. Andra lite tungt, knapp någon stress men en massa pyssel. Så det finns nog en del av varje.

Däremot 26 k innan skatt är nog en omöjlighet. Men kan kanske vara värt det en tid om du behöver läka hjärnan och själen @Magiana ? :)
Dina tidigare kompetenser försvinner inte för att du gör något annat ett halvår- ett år.
Du kanske kan be om tjänstledigt och göra något annat en tid, så får du en chans att fundera utan stress.

Har du inget café i närheten? Det kan ju ligga lite varsom? Man kan ju höra om det funkar att sätta sig där ett par dagar i veckan för en liten summa pengar. Då får du någon att dricka kaffe med och lite människor runt om dig. Blir det för mycket så sätt i hörlurar med en ljudbok eller nått.

Jag har haft ett par stalljobb, vissa var väldigt tunga och mycket stress. Andra lite tungt, knapp någon stress men en massa pyssel. Så det finns nog en del av varje.

Däremot 26 k innan skatt är nog en omöjlighet. Men kan kanske vara värt det en tid om du behöver läka hjärnan och själen @Magiana ? :)
Dina tidigare kompetenser försvinner inte för att du gör något annat ett halvår- ett år.
Du kanske kan be om tjänstledigt och göra något annat en tid, så får du en chans att fundera utan stress.

Har du inget café i närheten? Det kan ju ligga lite varsom? Man kan ju höra om det funkar att sätta sig där ett par dagar i veckan för en liten summa pengar. Då får du någon att dricka kaffe med och lite människor runt om dig. Blir det för mycket så sätt i hörlurar med en ljudbok eller nått.
Jag har också haft stalljobb. Det bestod mest i att fodra, byta täcken och leda hästar till och från hagarna. Betalningen är så dålig att det inte är värt det.

Det finns väl något café men jag får inte ut så mycket av att sitta i ett hörn och äta en kaka. (Jag gjorde det i helgen.) Sen tål jag inte vanligt kaffe och te passar inte med kakan. Om du menade att jag skulle kunna ta med datorn och jobba på caféet så tror jag inte det är en bra idé. Jag blir störd och måste kunna ta kundsamtal.

Jag har också haft stalljobb. Det bestod mest i att fodra, byta täcken och leda hästar till och från hagarna. Betalningen är så dålig att det inte är värt det.

Det finns väl något café men jag får inte ut så mycket av att sitta i ett hörn och äta en kaka. (Jag gjorde det i helgen.) Sen tål jag inte vanligt kaffe och te passar inte med kakan. Om du menade att jag skulle kunna ta med datorn och jobba på caféet så tror jag inte det är en bra idé. Jag blir störd och måste kunna ta kundsamtal.
Ja jag tänkte just på att kunna ta med datorn, men det beror ju såklart på hur cafét är och hur långt det är.
Känner man inte att man får ut något av stalljobb så ska man inte ta det såklart. Jag kan ibland tycka det är skönt att göra något fyskiskt på rutin, man blir trött man inte slut.

Ja jag tänkte just på att kunna ta med datorn, men det beror ju såklart på hur cafét är och hur långt det är.
Känner man inte att man får ut något av stalljobb så ska man inte ta det såklart. Jag kan ibland tycka det är skönt att göra något fyskiskt på rutin, man blir trött man inte slut.
Det snackades mycket skit om mig på det där stalljobbet jag hade. Det ledde till en jäkla massa tråkigheter och jag återinsjuknade i panikångest efter det. Jag tar hellre ett trädgårdsjobb. Det är också fysiskt, men man slipper folk som snackar goja.

Nej numera är ju allt så förbannat skitnödigt PK så man kräks, humor verkar vara största bristvaran medans "gilla" och tycka likadant även om man inte gör det är det viktigaste. Nu loggar jag ur och försvinner fån detta bitterf*ttornas förlovade forum där humor helt saknas och där PK står som spön i backen. Anmäl gärna detta inlägget också så kan LenaH banna mig ytterligare en gång för det verkar hon tagit till sin livsuppgift. Bay bay babies!
Jag hade hittat inlägget snabbare om du taggat mig...

Den arbetsgivaren du har @Magiana verkar ju, som flera redan skrivit, vara en himla bra sådan. Så jag tänkte bara på om du skulle ha möjligheterna att utföra något annat jobb hos din AG (beroende pä vad verksamheten är för något). Om det nu är att sitta vid datorn hela arbetsdagarna som gör att din energi tar slut kanske det finns andra uppgifter som innebär datorfri tid hos damma arbetsgivare och som kan vara värda att undersöka.
Bara en tanke alltså! :)

Den arbetsgivaren du har @Magiana verkar ju, som flera redan skrivit, vara en himla bra sådan. Så jag tänkte bara på om du skulle ha möjligheterna att utföra något annat jobb hos din AG (beroende pä vad verksamheten är för något). Om det nu är att sitta vid datorn hela arbetsdagarna som gör att din energi tar slut kanske det finns andra uppgifter som innebär datorfri tid hos damma arbetsgivare och som kan vara värda att undersöka.
Bara en tanke alltså! :)
Den frågan har så klart redan ställts av FK.

Dessvärre går inte det. Företaget är litet och kan inte hitta på arbetsuppgifter. Vi utbildar folk och jag gör det som behöver göras. Jag är den enda fast anställda på heltid. En annan tar hand om de sociala medierna och annonsering (också datorarbete).

Jag jobbar dessutom hemifrån, 24 mil från huvudkontoret. Det enda jag gör som inte är datorarbete är att packa varor och skicka iväg. Något annat icke datarelaterat finns inte.

Den frågan har så klart redan ställts av FK.

Dessvärre går inte det. Företaget är litet och kan inte hitta på arbetsuppgifter. Vi utbildar folk och jag gör det som behöver göras. Jag är den enda fast anställda på heltid. En annan tar hand om de sociala medierna och annonsering (också datorarbete).

Jag jobbar dessutom hemifrån, 24 mil från huvudkontoret. Det enda jag gör som inte är datorarbete är att packa varor och skicka iväg. Något annat icke datarelaterat finns inte.
Ajdå, det var ju himla tråkigt att det inte går att variera inom företaget.

Jag tvivlar på att jag pallar psykiskt. Om jag jobbade dygn skulle jag inte få någon sömn alls så då kommer jag vara vaken ända tills nästa natt jag är hemma. Jag är extremt lättstressad och kan inte sova utan fullständig lugn och ro. Sen är jag ingen "vårdande" person. Jag vill inte att ta hand om sjuka människor.

De flesta som har personlig assistans vill absolut INTE bli ”vårdade”. Det är typ det sista de vill. Bara för att man har personlig assistent behöver man inte heller vara ”sjuk” i den bemärkelsen.

De flesta som har personlig assistans vill absolut INTE bli ”vårdade”. Det är typ det sista de vill. Bara för att man har personlig assistent behöver man inte heller vara ”sjuk” i den bemärkelsen.
Jag har jobbat som PA till en ms-sjuk kvinna. Det är jag inte pigg på att göra om.

Jag har jobbat som PA till en ms-sjuk kvinna. Det är jag inte pigg på att göra om.

Alla jobb inom PS är olika! Som student jobbade jag extra hos en tjej som var jurist. Hennes enda ”problem” var att hon satt i rullstol. Jag var oftast på hennes kontor och assisterade med handräckning. Ibland följde jag med på ngn resa. Ibland gick vi på krogen ;) Vi har fortfarande kontakt privat.

Om du trivs med jobbet och arbetsgivaren för övrigt, så kanske du kan få hjälp av en arbetsterapeut.
Finns ju mängder med hjälpmedel på marknaden för datorer, vilket kanske kan göra att du kan variera så att du inte behöver bli så låst.

Om du trivs med jobbet och arbetsgivaren för övrigt, så kanske du kan få hjälp av en arbetsterapeut.
Finns ju mängder med hjälpmedel på marknaden för datorer, vilket kanske kan göra att du kan variera så att du inte behöver bli så låst.
Jag har lite svårt att föreställa mig vad det skulle kunna vara för hjälp.

Men en arbetsterapeut kommer jag eventuellt ändå att träffa för att få hjälp att organisera och hantera mitt liv i övrigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
885
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 511
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 395
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka