Bukefalos 28 år!

Jobba som lokalvårdare?

Om det skulle varit bra arbetsgivare med en sund syn och trevliga chefer hade jag kanske varit kvar :)
Lönen är ganska bra ändå om man jobbar lite obekväma tider och sen är snabb.

Sen beror det ju på vart man är, dagis, skola mm var jag väldigt uppskattad och fick ta plats.
På saab var jag mest ivägen.....
Och min sambo älskade när hen städade på saab, men det var dock grovstäd på nätterna.
 
Sen tyckte jag det kunde vara väldigt drygt på vissa kontor när man började inse hur otroligt lata vissa människor blir när de vet att någon kommer och städar upp efter dem..

Det där irriterar mig oerhört!
Det finns en diskmaskin, lägg din skitiga disk där, torka ur toaletten när du bajsat och kissa inte på golvet... :grin:

Ibland tror man inte det är vuxna som jobbar där.
 
Är anställd som lokalvårdare enl papprena men arbetar som arbetsledare.

Hur det är att arbeta som lokalvårdare är svårt att beskriva för det beror på vad det är för objekt som skall städas, hur det ska utföras, vad det är för yta på golven, hur dom anställda på objektet sköter sina delar ( bortplockning, disk, toalettvanor, bemötande ) och hur företaget man är anställd hos är som arbetsgivare.

Ingångslöner ligger just nu på 132,12:- i timmen men kommer att höjas eller har redan höjts, har inte behövt nya siffror på länge så jag kan vara fel ute där.

Månadslön för en ny anställd var enligt förra årets avtal 22 212:- när och hur mycket dom siffrorna ändras i år vet jag inte heller men det är en rätt ok inkomst.
 
Det där irriterar mig oerhört!
Det finns en diskmaskin, lägg din skitiga disk där, torka ur toaletten när du bajsat och kissa inte på golvet... :grin:

Ibland tror man inte det är vuxna som jobbar där.
Det var verkligen ett återkommande irritationsmoment för mig medan jag var lokalvårdare .. Vuxna människor som varken har miljötänk eller förmåga att plocka undan efter sig.. Minns ett kontor där det inte var ovanligt att hitta upp emot 10 muggar inne på rummen, och då städade jag där ändå Varje morgon..Hur svårt är det att plocka med sig och återanvända kaffekoppen :cautious:

Men har i alla fall gett mig insikt nu när jag själv jobbar på kontor, har alltid samma kopp och ser till att ha det lite undanplockat när jag vet att det är dags för städning :D
 
Jag jobbade som lokalvårdare under ett år drygt. Städade först på en skola, det var pest. Tungt och äckligt. Små hormonstinna tonåringar som lämnade div vätskor här och var. Och förskolebarnen smittade en bara med massa baciller. Trivdes inte så värst med kollegorna heller. Började sedan på ett äldreboende och där trivdes jag kanon trots att jag var ensam. Där var det dock TUNGT. Men i övrigt ett väldigt fritt och trevligt jobb.

Har även jobbat sporadiskt med hotellstäd. Trivs med jobbet även om det är tungt och ganska enformigt.

Lönen är ju inget att hänga i julgranen men å andra sidan finns det ju alltid jobb.
 
Jag jobbade ständig natt på en idrottsanläggning och det var helt okej. Inte det roligaste men det var ingen personal förutom vi som städade och vi la själva upp arbetet bara det blev gjort.
Sen precis innan jag blev sjuk så blev det en annan firma som fick ta över städet där och jag hamnade hos nya kunder, dagtid, stressigt, åkte runt till flera med egen bil, ingen fast sluttid utan när man var klar, dålig lön, och när jag blev sjuk så kände jag ALDRIG MER, fy tusan vad dåligt jag mådde och stressad jag var.
 
Jobbar som lokalvårdare på sjukhus, och hade trivts jättebra med mitt jobb om det inte var för mina arteter och fibromyalgin :angel: är väldigt varierade rörelser, man moppar, torkar, byter soppåsar osv så det är inte alldeles för enformigt. Dock kan det vara sjukt stressigt vissa dagar, och vissa arbetsgrupper visar sjukt lite/ingen respekt, så det kan man ju bli lite irriterad på :meh: får ut i snitt kanske 18k med helgOB't, ligger på 21 innan skatt, så kan inte klaga alls med tanke på att jag är 22 år gammal och det är mitt första "riktiga" jobb :p
 
Jag städar på en pytteliten skola. 36 elever och 10-12 förskolebarn. 20-25 personal.
(Jag gick där själv mellan andra och 6 klass, hade mitt första jobb i köket där,
Har jobbat som assistent, och med 6 åringar i omgångar.)
Och att städa är de BÄSTA jobb jag kan ha!!!!
Jag får börja tidigt på morgonen, avgör själv hur långa dagar jag gör, får ju bara betalt för ca 25 i veckan, men tillbringar många fler timmar där, för att JAG VILL.

Hoppar in som vikarie då det passar mej, gullar med förskolebarnen på morgonen.
Har nog provat de mesta där utom att vara rektor,...
Eftersom jag har en annan arbetsgivare än kommun, är det ju inte självklart att jag skulle ses som "en i gänget" Men de gör jag. Jag VET att jag är viktig, precis som alla andra är på skolan.
I morgon ska vi ha 50 års kalas.

* Jenny *
 
Jag städar på en pytteliten skola. 36 elever och 10-12 förskolebarn. 20-25 personal.
(Jag gick där själv mellan andra och 6 klass, hade mitt första jobb i köket där,
Har jobbat som assistent, och med 6 åringar i omgångar.)
Och att städa är de BÄSTA jobb jag kan ha!!!!
Jag får börja tidigt på morgonen, avgör själv hur långa dagar jag gör, får ju bara betalt för ca 25 i veckan, men tillbringar många fler timmar där, för att JAG VILL.

Hoppar in som vikarie då det passar mej, gullar med förskolebarnen på morgonen.
Har nog provat de mesta där utom att vara rektor,...
Eftersom jag har en annan arbetsgivare än kommun, är det ju inte självklart att jag skulle ses som "en i gänget" Men de gör jag. Jag VET att jag är viktig, precis som alla andra är på skolan.
I morgon ska vi ha 50 års kalas.

* Jenny *

Det där med en i gänget är väldigt viktigt tycker jag! Har varit på ställen där de inte ens vet mitt namn :grin:

På nuvarande ställe så firade de min 30 årsdag, bjuder in mig på alla företagsfester osv. Det är de jag ser som mina kollegor, inte dom som finns på städföretaget!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 285
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 209
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
798
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp