Nixehen
Trådstartare
Jag är mammaledig från mitt fasta jobb som Personlig Assistent fram till 1/9. Jag har dock blivit meddelad av assistansbolaget att kunden bytt bolag - utan att varken meddela mig eller för den delen ta med mig (vilket gör mig hemskt besviken då vi haft en jättefin relation.. men det är en annan historia) - och att jag därför inte har någon brukare att gå tillbaka till i september. Jag är fortsatt anställd fram till dess, men om dom inte kan ”trolla fram” någon annan brukare till dess så kommer min anställning helt enkelt avslutas.
• Så vad gäller här? Måste jag fråga bolaget om lov att söka jobb på andra bolag och ev arbeta strödagar under min mammaledighet?
• Kan jag söka andra jobb inom företaget?
• Kan dom avsluta min anställning i förtid om jag bryter min tjänstledighet med att jobba någon dag här och där?
• Jag har flyttat, långt. Kan det ställa till det?
Jag vet att det enklaste är att fråga dem direkt, men det är ju långhelg nu så jag tänkte höra om nån har koll.
Har hittat ett par jobb som verkar intressanta att söka nämligen.
• Så vad gäller här? Måste jag fråga bolaget om lov att söka jobb på andra bolag och ev arbeta strödagar under min mammaledighet?
• Kan jag söka andra jobb inom företaget?
• Kan dom avsluta min anställning i förtid om jag bryter min tjänstledighet med att jobba någon dag här och där?
• Jag har flyttat, långt. Kan det ställa till det?
Jag vet att det enklaste är att fråga dem direkt, men det är ju långhelg nu så jag tänkte höra om nån har koll.
Har hittat ett par jobb som verkar intressanta att söka nämligen.