Jobbig situation på jobbet, berätta eller inte

I

Inredningstok

Jag är gravid i vad jag tror är vecka 6 och har ingen fast tjänst där jag jobbar, men kommer få förlängning i vår (maj)..

Har sagt att jag ej ska ha någon semester utan snarare gå upp i tjänstgöringsgrad till heltid.. Ont med vikarier så skulle det krisa känns det som OM ja inte kan...

Jag är van att kunna ställa upp, hjälpa till, till 100%..

Jag är van att vara ärlig och verkligen säga allt, tycker inte om att hålla inne med saker...

Känner att jag skulle vilja berätta redan nu men samtidigt tycker jag det räcker att jag gör det ja kanske mellan vecka 12- 16 när största risken för missfall är över.. Skulle graviditeten sluta med missfall så vill jag ju kunna jobba massor.

Är rädd för att mina arbetskompisar ska bli besvikna och att min chef också blir besviken. Jag älskar mitt jobb och folket runt omkring mig och har verkligen hamnat på rätt ställe:love: och jag är så tacksam för chansen...

Om det nu slutar i en lyckad graviditet med ett barn som följd så kommer ja antagligen inte ha ngt jobb att gå tebaks till... vilket också känns jobbigt men samtidigt så måste ja våga.. det kan ta 5 år innan jag har en tillsvidare antällning och jag vill inte va i 35 års åldern när ja börjar försöka eller att min sambo ska vara 40.

Jag har dessutom tagit bort cellförändringar och dom som jag pratat med där under undersökningar har sagt att det kan vara bra att tänka på barn... för får man ta bort fler gånger så kan det bli problem sen..

Gör jag fel i att inte berätta så här tidigt.. jag har en klump i magen för det känns om jag ljuger och har viktig information.. det gör hela graviditetenännu jobbigare, känns som det räcker med oron över vad som komma skall med det dära som växer i magen...

om någon mot förmodan skulle känna igen mig, så snälla var tysta..
 
Sv: Jobbig situation på jobbet, berätta eller inte

Jag tycker du kan vänta, dom flesta jag känner har inte berättat fören efter v.12 (om det inte har funnits anledningar som farligt jobb eller att man mår väldigt dåligt).
 
Sv: Jobbig situation på jobbet, berätta eller inte

Jag håller med turbofling, tycker gott du kan vänta med att berätta! Jag kan inte tänka mig att någon blir besviken för att du inte berättat på en gång. Jag berättade inte förrän i vecka 20 om min graviditet på ena jobbet. (På andra jobbet berättade jag i vecka 11, på anställningsintervjun :p)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 303
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Skola & Jobb Kära allvetande buke! Har sökt lite (YH)utbildningar till hösten, som jag såklart hoppas komma in på :) Dock är jag också anställd, och...
Svar
10
· Visningar
1 547
Senast: Lightzone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp