Darby

Trådstartare
Ar det handelsevis nagon har som har vetskap, exterior, temperament, prestationer, inriktningar mm om hingsten Jocer 467 och dennes avkommor?
 
Står så här i "Hingstar i privat ägo" gällande år 1985

Jocer 467
mbr, bls, vthfr, vtbff, 164-188-21,5 cm. Pr B 1988
Född 1966
Extriört utlåtande:
Lång välliggande bog, djup bål, något låg bakom manken. Goda inskeningar. Utmärkt skritt och god trav.

Jocer har placeringar i lätt hoppning och dressyr. På tävlingsbanan har Zanthos varit framgångsrik i fälttävlan och kom bl.a. på 21:a plats bland 61 startande i EM 1981.
------
Annars vet jag inte speciellt mycket om honom, tyvärr.
Jo förresten, han är morfar till en halvblodshäst som stod i stallet - vars mormor var Connemara (och betäcktes alltså med Jocer :)).

Susanne
 
För över 20 år sedan fanns en privathäst i mitt dåvarande stall som var efter Jocer. Tyvärr kan jag inte säga mer om honom är att han var rätt menlös :( Och så har jag för mig att han hade överbett!
 
Undrar om Jocer fick många "udda" ston. En av de få avkommorna jag träffat har nordismamma!
 
Tack for svar sa langt :)

Det ar intressant det dar med betacknings siffror...

Vad jag minns om Marino sa togs han ju ur aveln for att hans avkommor inte presterat sa mycket, eller hur det nu var. Men jag tycker att det finns en annan aspekt i det hela. Det kan ju vara sa att hingstagaren/hallaren vill att de som har ston som vill betacka med just den hingsten skall fa gora det aven om det inte ar hogpresterande ston eller ston fran en annan ras.

/Linda
 
Mig veterligen är det lika för alla halvblodshingstar och inte specifikt för Jocer, jag vet inte någon hingsthållare/ägare som säger nej till ett sto, oavsett ras eller meriter.
Möjligen då om stoet är betydligt mindre än hingsten så skaderisken är uppenbar.
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 164
Senast: Lea88
·
Avel Är ett bra temperament jämförbart mellan hopphingstar och dressyrhingstar? (Med ett bra temperament i det här fallet menar jag cool...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 926
Senast: zarmino
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 758
Senast: Freazer
·
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 458
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp