Jourhem- dilemma*långt*

Sv: Jourhem- dilemma*långt*

Jag har varit jourhemsansvarig för en större kattförening här i trakten tidigare och ska jag vara ärligt så låter det där pinsamt dåligt skött... :mad: (Av föreningen alltså.) Att utnyttja jourhemmen på det där viset gagnar varken föreningen eller katterna.

Vore jag du skulle jag samla ihop alla kvitton du har på de utlägg du gjort för katterna och försöka få dem kvittade mot det. Om du sen i samrådan med veterinär avlivar dem kan föreningen inget säga.

Ringer de igen ställ ultimatum: sluta trakassera mig eller hämta katterna på stört.
 
Sv: Jourhem- dilemma*långt*

Jag skulle behålla de här katterna och ge dem ett par veckor. Om det inte har gjorts något endaste litet framsteg i deras utveckling så skulle jag gå emot mina moraliska principer och ljuga ihop en historia om att de rymt och sedan avliva.
Efter det skulle jag säga att jag kommer anmäla katthemmet för telefontrakasserier om de fortsätter höra av sig.

Jag har varit akuthem i 3 år åt två olika föreningar och det mesta sköts riktigt bra. Kommer dock säga upp samarbetet med den vi jobbat längst med då vi tycker en del saker sköts lite dåligt. Vi uppskattar att få ett vänligt bemötande och det har förening nr 2 vart bättre på att ge.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
220
Senast: Hazel
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
480
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp