Jul och nyår

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill inte vara hemma under julen för jag kommer inte orka städa huset och fixa mat. Att sitta i ett ostädat hus med en matform på julafton känns inte som en särskilt skojig idé. Jag har inte ens fått fram några adventsljusstakar eller något annat som visar att julen är på ingång. Det är ju faktiskt bara lite drygt 2 veckor kvar :eek:.

På ett ställe i närheten har de julbord även på julafton. Jag tänkte att det kunde vara trevligt att åka dit. Men sen måste jag väl åka hem efteråt. De har förvisso boendepaket så man kan övernatta där men då drar det iväg en massa pengar. Men jag är rätt less över mitt hem faktiskt och vill inte vara hemma. Idag hade jag t.ex. en idé om att åka ner till byn och gå på en krog där, men jag behövde bara någon sekunds betänketid innan jag kom fram till att jag definitivt var för trött för det. Jag är ofta trött på kvällarna.

Nyår då? Det är samma visa då. Jag kommer få sitta här i skiten om jag inte kan komma på något annat.

En idé kanske skulle vara att åka och besöka exet som flyttade ner till Småland? Honom har jag inte snackat med sedan i somras.

Jag får nog fundera vidare på vad jag skulle kunna hitta på.
 

Börja med att ta de vissna blommorna med dig ut nästa gång du går på promenad. Så slipper du fundera mer på dem i alla fall.
 
Jag förstår dig med grejerna, det bara GÅR inte att göra det, fast du vet att du skulle må bättre av att få bort dom, åter igen, utmattningen. Har inget bra tips , ryck upp dig är ju det sämsta rådet man kan ge, tyvärr.
 
Jag får försöka med att ta lite i taget. Disken. Reklamen. De vissna blommorna. Synd bara att jag inte lyckas hålla det fint också... för jag har ju varit och petat i olika hörn förut.
 
Sätt "ej reklam" på brevlådan?
Jag använder det till att tända i spisen med. Men jag kan inte välja att inte få de med blank papper som är värdelösa för ändamålet, samt att det inte går åt så mycket som jag får av det andra. Så det blir alltid ett överskott som inte hamnar i spisen.

Det händer f.ö. att jag bläddrar igenom reklamen om det finns något erbjudande jag har nytta av.
 
Här ser d ut som kriget med. Men har lagt mycket tid på dottern nu d sista. Bryr mig faktiskt inte heller så mycket. Orkar inte städa. Speciellt inte nu när jag inte är riktigt bra heller.
Kommer inte åka till min bror på julafton. Vi blir hemma. Dagen innan nyår planerar jag en resa till Ängelholm och kolla på hockey. Gubben åker på semester samma dag. Nyår firar jag med grannen tror jag.
 
Då ser jag nog ingen vits med en städfirma. Att plocka undan prylar är 90% av jobbet. Att dammsuga och skura tar ju knappt någon tid alls.
Man lägger undan sakerna en gång,sen lägger man tillbaks sakerna där man tog dom så slipper man det problemet :idea:
 
Man plockar undan innan städerskan kommer.

Man lägger undan sakerna en gång,sen lägger man tillbaks sakerna där man tog dom så slipper man det problemet :idea:

Och så undrar du varför du mår dåligt?!Man mår inte bättre av att bo/ligga i skiten.
Jag antar att du inte har en blekaste aning om vad en utmattningsdepression är. Om du gjorde det skulle du inte säga som du gör. Eller så är du elak?

För mig har det många dagar varit en utmaning att ens komma upp ur sängen.

Sen är jag inte dum i huvudet. Att påpeka att man ska lägga undan saker där man tog dem är att vara besserwisser. Jag (och många andra) vet detta. Verkligheten ser sällan ut så att det sker, inte ens för en frisk person.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 495
  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
4 998
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 382
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp